Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vill långdistanslöpare ha muskelmassa?

Det finns folk (jag bland annat) som pysslar både med styrketräning OCH löpning.

Christer, man måste nog träna de stackars musklerna också. Om det var såenkelt att bara äta kreatin och sedan bara springa för att få fina bröst- och armmuskler...

För er som vill läsa mer om kreatin finns det mycket att läsa på nätet.

En bra sida är ergo-log.com , sök på ordet creatine, så kommer ni att hitta mycket intressanta uppgifter om kreatin , som inte bara har med styrketräning att göra.

Långdistansare anser som regel att muskler är i vägen för bra resultat. Ett belysande exempel:

Bild:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/32210000-32219999/640x480/32215242.jpg?0

Jag har nyligen kontrakterat en namnkunnig tränare som PT som tycker

Du förutsätter att en "långdistansare" bara springer? Inte åker skidor eller sysslar med andra sporter?

Jakob G skrev såhär: "Mikael -> "svaret" på den frågan hittar du i Länken som Lars gav"

OK, jag tog mig tid att kolla upp länken.

Det så kallade svaret är antingen:

1) "Kreatintillskott och uthållighet är något som kräver fler studier innan man kan säg

Blandar du inte ihop reklam och redaktionellt innehåll nu?

Ingen annan blandar ihop reklam med något annat än hemsidesägaren. En förklaring är alltså i högsta grad på sin plats.

Så du är osäker på om länk till en blogg refererar till det redaktionella innehållet, eller till reklamen?