Quote from Guest on 22 December 2010, 15:48Liten bakgrund:
De senaste gångerna jag varit ute och sprungit i kylan har jag använt underställ och sedan mina vanliga tights. Det funkar ok när det är "lagom kallt" (någon/några minusgrader) men funkar sämre när det är -10.Fötter och överkropp är lago
Liten bakgrund:
De senaste gångerna jag varit ute och sprungit i kylan har jag använt underställ och sedan mina vanliga tights. Det funkar ok när det är "lagom kallt" (någon/några minusgrader) men funkar sämre när det är -10.
Fötter och överkropp är lago
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 15:58Jag har provat längdskidorbyxor på löpning - känns tungt & stor i baken & mentalt känner jag mig tyngre.
För mig var det inte en höjdare.
Jag kör istället med underställ & vindbyxa ( ej vinterlöpartajts) - har funkat bra tom -15!
Lycka till!Borde tilläg
Jag har provat längdskidorbyxor på löpning - känns tungt & stor i baken & mentalt känner jag mig tyngre.
För mig var det inte en höjdare.
Jag kör istället med underställ & vindbyxa ( ej vinterlöpartajts) - har funkat bra tom -15!
Lycka till!
Borde tilläg
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 18:41Jag tror inte jag vill springa i mina längdskidbyxor, men jag åker ofta skidor i mina vinterlöpartights, funkar utmärkt.
Jag tror inte jag vill springa i mina längdskidbyxor, men jag åker ofta skidor i mina vinterlöpartights, funkar utmärkt.
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 19:20Jag tror också på löptigts till skidspår = bra vice versa sämre. Har även ett per newline vinter cykeltights (utan blöja) som funkar perfekt och skida i. Förra helgen Gunde kalingar och tights -20 grader i 2 timmar, funkade alldeles utmärkt. Kontentan, sk
Jag tror också på löptigts till skidspår = bra vice versa sämre. Har även ett per newline vinter cykeltights (utan blöja) som funkar perfekt och skida i. Förra helgen Gunde kalingar och tights -20 grader i 2 timmar, funkade alldeles utmärkt. Kontentan, sk
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 20:06Själv anser jag att Craft PXC Storm Tights är guds gåva till vinterlöparen, och de är ursprungligen tänkta för längdskidåkning om jag inte helt missuppfattat saken. Fungerar utmärkt ned till dryga 20 minusgrader utan extra underställ under enligt min erfa
Själv anser jag att Craft PXC Storm Tights är guds gåva till vinterlöparen, och de är ursprungligen tänkta för längdskidåkning om jag inte helt missuppfattat saken. Fungerar utmärkt ned till dryga 20 minusgrader utan extra underställ under enligt min erfa
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 20:15Jag älskar oxå min Craft storm tights, springer o åker längdskidor utan att frysa, åkte längdskidor igår i ca-15 med tunt underställ under, inga problem.
Jag älskar oxå min Craft storm tights, springer o åker längdskidor utan att frysa, åkte längdskidor igår i ca-15 med tunt underställ under, inga problem.
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 20:39Jag brukar köra med dubbla underställsbyxor + mina vanliga löpartights (tunna sommartights)
om det är kallare än -20grader.. annars kör jag med ett lager underställ + tights bara.
Funkar kanonbra för mig iaf =)
Jag brukar köra med dubbla underställsbyxor + mina vanliga löpartights (tunna sommartights)
om det är kallare än -20grader.. annars kör jag med ett lager underställ + tights bara.
Funkar kanonbra för mig iaf =)
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 20:44Jag använda en craft skidställ till löpning och det fungera utmärkt. Det är bra om kläderna inte sitter precis vid huden. Jag har iofs fått problem med skav mellan låren på längre pass (15km+)
Jag använda en craft skidställ till löpning och det fungera utmärkt. Det är bra om kläderna inte sitter precis vid huden. Jag har iofs fått problem med skav mellan låren på längre pass (15km+)
Quote from Funbeat user on 23 December 2010, 07:44Har också ett par Craft storm tights som jag använder till löpning, skidor och cykling på vintern.
Har också ett par Craft storm tights som jag använder till löpning, skidor och cykling på vintern.
Quote from Funbeat user on 23 December 2010, 09:47Tack för svar!
Kollade in de "PXC Storm tights" på Crafts hemsida och de ser ut som nåt jag letar efter. Inte snor-tighta, men heller inte så bylsiga.
Shamala: fattar precis vad du menar med "tungt i baken", jag testade att jogga i ett par mer klassiska
Tack för svar!
Kollade in de "PXC Storm tights" på Crafts hemsida och de ser ut som nåt jag letar efter. Inte snor-tighta, men heller inte så bylsiga.
Shamala: fattar precis vad du menar med "tungt i baken", jag testade att jogga i ett par mer klassiska