Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 08:14Att skicka K-G och Kjelle till Ättestupet verkar onödigt, ni skulle ju bara se det som ett lite tuffare backträningspass;)
Att skicka K-G och Kjelle till Ättestupet verkar onödigt, ni skulle ju bara se det som ett lite tuffare backträningspass;)
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 14:30Ligger Tibble nära Skövde?
Ligger Tibble nära Skövde?
Quote from Funbeat user on 14 November 2009, 22:18Tibble-Skövde 24H kanske? Så visst platsar det i långlöpsdisskussion.
Tibble-Skövde 24H kanske? Så visst platsar det i långlöpsdisskussion.
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 09:37Haha ok.
Haha ok.
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 13:43Anders Liljencrantz (inlägg en bra bit upp):
"Guddi har flera bloggar om detta... ...man uppnår olika fysiologiska resultat beroende på om man använder sportryck eller inte under sin träning. http://traningslara.se/blogg/?s=sportdryck&preview=%3CSPAN+cla
Anders Liljencrantz (inlägg en bra bit upp):
"Guddi har flera bloggar om detta... ...man uppnår olika fysiologiska resultat beroende på om man använder sportryck eller inte under sin träning. http://traningslara.se/blogg/?s=sportdryck&preview=%3CSPAN+cla
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 14:06Det står iofs i texten, om studien du nämner, att "Studien som jag tänker ta upp nu är ännu inte officiellt publicerad och jag kan därför inte ge en fullständig referens." och Guddis summering av de fakta som han tagit upp är betydligt intressantare än al
Det står iofs i texten, om studien du nämner, att "Studien som jag tänker ta upp nu är ännu inte officiellt publicerad och jag kan därför inte ge en fullständig referens." och Guddis summering av de fakta som han tagit upp är betydligt intressantare än al
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 15:06Den var inte officiellt publicerad då, men är det nu, referensen här:
Nybo L, Pedersen K, Christensen B, Aagaard P, Brandt N, Kiens B. Impact of carbohydrate supplementation during endurance training on glycogen storage and performance. Acta Physiol (Oxf
Den var inte officiellt publicerad då, men är det nu, referensen här:
Nybo L, Pedersen K, Christensen B, Aagaard P, Brandt N, Kiens B. Impact of carbohydrate supplementation during endurance training on glycogen storage and performance. Acta Physiol (Oxf
Quote from Bjarne Lewin on 15 November 2009, 16:04Jag tror inte att problemet är att publicera studien, utan att få pengar till att överhuvudtaget utföra den. Det är så det blir när forskning ska bekostas av externa finansiärer (stavas det sista ordet så).
När staten inte vill bekosta forskningen så fo
Jag tror inte att problemet är att publicera studien, utan att få pengar till att överhuvudtaget utföra den. Det är så det blir när forskning ska bekostas av externa finansiärer (stavas det sista ordet så).
När staten inte vill bekosta forskningen så fo
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 16:21Evely: 🙂
Håller med till 110%.
Men Nybo m fl borde skrivit carbohydrate bland nyckelorden eftersom det var detta de testade i studien (kolhydrat eller placebo).
Om återhämtningsdryck har positiv kortsiktig verkan men negativ (eller ifrågasättbar) lån
Evely: 🙂
Håller med till 110%.
Men Nybo m fl borde skrivit carbohydrate bland nyckelorden eftersom det var detta de testade i studien (kolhydrat eller placebo).
Om återhämtningsdryck har positiv kortsiktig verkan men negativ (eller ifrågasättbar) lån
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 18:26"Vi har den vetenskap vi förtjänar."
Det får du gärna upprepa en gång till 🙂
Fast jag tror samtidigt också att de allra flesta kan göra större skillnad på resultaten genom att träna bättre/mer/annorlunda (optimera träningen helt enkelt) istället för a
"Vi har den vetenskap vi förtjänar."
Det får du gärna upprepa en gång till 🙂
Fast jag tror samtidigt också att de allra flesta kan göra större skillnad på resultaten genom att träna bättre/mer/annorlunda (optimera träningen helt enkelt) istället för a