Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLånglöp
You need to log in to create posts and topics.

Att skicka K-G och Kjelle till Ättestupet verkar onödigt, ni skulle ju bara se det som ett lite tuffare backträningspass;)

Ligger Tibble nära Skövde?

Tibble-Skövde 24H kanske? Så visst platsar det i långlöpsdisskussion.

Haha ok.

Anders Liljencrantz (inlägg en bra bit upp):

"Guddi har flera bloggar om detta... ...man uppnår olika fysiologiska resultat beroende på om man använder sportryck eller inte under sin träning. http://traningslara.se/blogg/?s=sportdryck&preview=%3CSPAN+cla

Det står iofs i texten, om studien du nämner, att "Studien som jag tänker ta upp nu är ännu inte officiellt publicerad och jag kan därför inte ge en fullständig referens." och Guddis summering av de fakta som han tagit upp är betydligt intressantare än al

Den var inte officiellt publicerad då, men är det nu, referensen här:

Nybo L, Pedersen K, Christensen B, Aagaard P, Brandt N, Kiens B. Impact of carbohydrate supplementation during endurance training on glycogen storage and performance. Acta Physiol (Oxf

Jag tror inte att problemet är att publicera studien, utan att få pengar till att överhuvudtaget utföra den. Det är så det blir när forskning ska bekostas av externa finansiärer (stavas det sista ordet så).

När staten inte vill bekosta forskningen så fo

Evely: 🙂

Håller med till 110%.

Men Nybo m fl borde skrivit carbohydrate bland nyckelorden eftersom det var detta de testade i studien (kolhydrat eller placebo).

Om återhämtningsdryck har positiv kortsiktig verkan men negativ (eller ifrågasättbar) lån

"Vi har den vetenskap vi förtjänar."

Det får du gärna upprepa en gång till 🙂

Fast jag tror samtidigt också att de allra flesta kan göra större skillnad på resultaten genom att träna bättre/mer/annorlunda (optimera träningen helt enkelt) istället för a