Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 08:33Kroppsbyggarna tar inte promenader utan anledning. Bra fettförbränning alltså.
Långpass, oavsett om det är cykling, löpning eller längdskidåkning är bra för att förbränna fett. Men...det får inte bli så att man drar på sig en skada. En långvarig belastni
Kroppsbyggarna tar inte promenader utan anledning. Bra fettförbränning alltså.
Långpass, oavsett om det är cykling, löpning eller längdskidåkning är bra för att förbränna fett. Men...det får inte bli så att man drar på sig en skada. En långvarig belastni
Quote from Lars Breström on 16 February 2011, 09:00Kroppsbyggarna går för att de inte kan eller vill springa, då längre löpning anses av många vara katabolt (muskelnedbrytande)
Visst bränner man fett av promenad, men löpning är effektivare.
Kroppsbyggarna går för att de inte kan eller vill springa, då längre löpning anses av många vara katabolt (muskelnedbrytande)
Visst bränner man fett av promenad, men löpning är effektivare.
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:06Hej igen.
Först och främst: Tänk nu på mitt mål!! Alltså, jag vill forma min kropp till att bli mer "strömlinjeformad" - och, minska ett par tre kilo fläsk. Visst, vågen säger väl inte så mkt, men det vore trevligt att väga runt 60 kg.:-)
Mån: morgonpro
Hej igen.
Först och främst: Tänk nu på mitt mål!! Alltså, jag vill forma min kropp till att bli mer "strömlinjeformad" - och, minska ett par tre kilo fläsk. Visst, vågen säger väl inte så mkt, men det vore trevligt att väga runt 60 kg.:-)
Mån: morgonpro
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:12Ser mycket bra ut Sanna!
Ser mycket bra ut Sanna!
Quote from Lars Breström on 16 February 2011, 09:29Jag skulle även lägga in ett pass styrka för överkroppen, även om du kört mycket styrka innan.
Dels för att få balans och fin symmetri på kroppen och dels för att ge musklerna lite mer spänst och detaljer.
Och nej, du kommer inte lägga på dig en massa mu
Jag skulle även lägga in ett pass styrka för överkroppen, även om du kört mycket styrka innan.
Dels för att få balans och fin symmetri på kroppen och dels för att ge musklerna lite mer spänst och detaljer.
Och nej, du kommer inte lägga på dig en massa mu
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:39Sanna, Tycker det ser bra ut. Påminner mig lite om mitt eget upplägg, men jag kör enl Marathon.se programmet!
Saknar personligen tex spinning och roliga pass, men,löpningen kanske är bättre ur "forma kroppen syfte" ?? JAg vet inte - någon med erfarenhet
Sanna, Tycker det ser bra ut. Påminner mig lite om mitt eget upplägg, men jag kör enl Marathon.se programmet!
Saknar personligen tex spinning och roliga pass, men,löpningen kanske är bättre ur "forma kroppen syfte" ?? JAg vet inte - någon med erfarenhet
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:46Vet inte om det är rätt tråd, men TS säger att hon vill forma kroppen och få långa muskler.
Är det inte så att musklernas form är som de är, var de fäster på benen bestämmer i stora grad hur de ser ut, och det enda man kan göra är att göra dem "tjockare"
Vet inte om det är rätt tråd, men TS säger att hon vill forma kroppen och få långa muskler.
Är det inte så att musklernas form är som de är, var de fäster på benen bestämmer i stora grad hur de ser ut, och det enda man kan göra är att göra dem "tjockare"
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 16:25Är det verkligen rekommendabelt att köra två långpass per vecka? Åtminstone hade jag inte kört enligt ett sådant program.
Är det verkligen rekommendabelt att köra två långpass per vecka? Åtminstone hade jag inte kört enligt ett sådant program.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 16:40Om du definierar långpass som 100-140min så ser jag inga fysiologiska hinder som säger att det skulle vara dåligt om man är tränad för det. Jag kör ofta 2 långpass per helg. Ur fettförbränningsynpunkt ger passet på söndagen mer effekt än passet på lördage
Om du definierar långpass som 100-140min så ser jag inga fysiologiska hinder som säger att det skulle vara dåligt om man är tränad för det. Jag kör ofta 2 långpass per helg. Ur fettförbränningsynpunkt ger passet på söndagen mer effekt än passet på lördage
Quote from Lars Breström on 17 February 2011, 17:18Rune Larsson brukade springa 100 mil på tre veckor som uppladdning inför ett lopp.
Han såg frisk ut sist jag såg honom.
Det är inte farligt att springa 7 långpass i veckan, bara man tränar upp sig i lagom takt och sköter återhämtningen.
Rune Larsson brukade springa 100 mil på tre veckor som uppladdning inför ett lopp.
Han såg frisk ut sist jag såg honom.
Det är inte farligt att springa 7 långpass i veckan, bara man tränar upp sig i lagom takt och sköter återhämtningen.