Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöp(ar)mage
You need to log in to create posts and topics.

Jag har utvecklat en ny mage som inte vill det jag vill! Den vill göra nr 2 titt som tät då jag e ute å springer, iofs så är det inget jätteproblem, men det e lite störande då man vissa pass får springa å hålla sig 😀

Nån som har nått tips?

Nån som vet vad detta fenomen egentligen beror på? Vissa drabbas ofta och tror nästan att det är en del av det vanliga löparlivet, andra har aldrig nånsin varit med om detta utan på sin höjd hört talas om att andra drabbats. Det kan ju inte bara handla om

Kan du inte försöka sätta fart på magen med en rejäl balja svart kaffe nån timme innan du ska springa?

BILD:http://i280.photobucket.com/albums/kk187/evolv3_lolpics2/Dedication_poopRunner_motiv.jpg

Den förklaring jag har fått är att de rörelser som uppkommer genom löpningen simulerar (inte stimulerar) tarmrörelser på ett sådant sätt att det blir dags att gå på toa. Detta är en grov minnesbild av beskrivningen jag fick som var betydligt mer exakt.

Å

Ska jag prata seriöst så satsa på mycket fiber och gå över till pulverkaffe, skippa vitt bröd och i synnerhet limpa.
Allt som skapar orolig mage bör undvikas innan du "vant" in kroppen.
Ett tips är att leva mycket på Pro viva som inte bara är tomt prat ut

Själv har jag haft problem med magen. Det verkar vara två saker som dragit ner på detta; dels äta mindre dis (socker), och dels verkar problemet försvinna med träning.

Nu för tiden springer jag t.o.m till jobbet ibland direkt efter frukost.

jag har gått från att äta grovt bröd (olösliga fibrer) till att äta havregrynsgröt (vattenlösliga fibrer) till frukost, och att inte dricka onödigt mycket vatten innan löppasset. Detta verkar stabilisera min mage väldigt mycket.

Blir du gasig eller rent sk----ig? Jag blir gasig till och från. Det sistnämnda händer (om det händer) vid längre pass. Jag har blivit rekommenderad bland annat Dimor här på FB. Jag har testat dimeticon och nåt annat förut men har inte direkt märkt nån sk

Tror ni inte att det kan vara så att de som har mest problem med sin skit och sin mage är de som äter en massa konstigt skit för att få ordning på sina problem med sin skit och sin mage?

Magen är en del av ett biologiskt system som förfinats över miljont