Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpa med barnvagn (ligg)
You need to log in to create posts and topics.

Som nybliven förälder inser man ju snabbt att det här med träning tar lite för mycket tid i anspråk. Så, jag som så många andra, tänker då tanken att man måste effektivisera det hela lite.

Någon som löpt med en vanlig 3-hjulig liggvagn, Urban Jungle? Beh

Liggvagn och lugn terräng funkar nog alldeles utmärkt. Inte de små hjulen dock. En trehjulig vagn som har rörligt framhjul kommer dessutom vara hysteriskt linje-osäker.
Köp en billig begagnad Brio eller nåt om du måste springa i sommar.

En chariot med hängmatta är lyxigt värre för de minsta! Kan medges att den där hängmattan nog är det dyraste barnvagnstillbehöret per använd tid jag äger...

Hängmattan är fortfarande mkt billigare än en ny Volvo Kombi + villa, vilket verkar vara alternativet till Chariot... 🙂

Biltema hade förut en enkel, blå, joggingvagn för ca 600:- som var extremt prisvärd, tyvärr finns den inte kvar i sortimentet längre ser jag. Vi köpte den lite för att se hur mycket vi skulle använda den en gång i tiden, 600:- kunde man ju offra och event

Kan inte annat än rekommendera Chariot som min fru och jag använt av oss tidigare när barnen var mindre. Nu står den mest i förrådet och väntar på att vi ska ta tag i att sälja den.

RED. Var lite snabb i mitt inlägg. Det är ju en CX1 vi har 😀

Kan även jag rekommendera chariot.

(Det enda som jag inte gillar är att man inte kan ändra lutningen på ryggstödet...)

Jag (L) min Chariot. Bilen är min mans ögonsten, Charioten är min. Jag gjorde typ all marathonträning 2009 med den och vilka starka ben jag hade!

Om du nu inte vill investera så mycket tror jag du kommer undan med att springa med din UJ också, lås framhj

Tack för svaren och tipsen.

Tror att det blir lite för dyrt med en Chariot i dagsläget. Jag ska pröva att springa lite försiktigt med vår UJ med låst framhjul, återkommer med resultat. När tjejen kan sitta lite bättre så kanske det blir en dedikerad löpa

Har precis köpt en joggingvagn. En sleipner som de säljer på cykelringen. Jag trivs himla bra med den. Jag köpte min begagnad, så ett tips e ju att ge sig ut på blocket eller tradera så kan man få en bra vagn till ett bra pris. Upplever det som att det är