Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpa med barnvagn (ligg)
You need to log in to create posts and topics.

Jag har två barn o kan bara (t+) Elin!

Ett par timmars egentid får jag nog varje dag, det är bara det att de är på kvällen efter att ungarna somnat. Kommer jag hem från ett pass vid 9-halv10 så somnar jag _icke_ innan ett på natten

Med risk för att kap

@Irene: Har man ett barn som (i princip) krävde en tur i barnvagnen för att somna på kvällen så var det väl ganska fiffigt att samordna det med löpträningen?

Beror ju lite på vilka barn man har (o)tur att få. När man jämt *måste* ut med joggingvagnen så

Det funkar utmärkt även med tvillingar.

Jag har varit ute och sprungit med våran BabyJogger City Select, som är en vanlig barnvagn och inte en renodlad joggingvagn även om den har Jogger i namnet. Barnen har sovit gott i sina liggdelar och pappa har fått

Låter faktiskt lite häftigt, men folk skulle dåna av om man joggade omkring här på landet med en barnvagn. Kollade igenom tråden och det verkar vara mest pappor som springer med barnvagn är det så?

Som sagt, det är väl inte konstigare än att man ger sig ut och promenerar i timmar med barnet i sjal eller vagn?
Eller går på mamma-barngympa, där barnet ligger bredvid på en matta.

Barn behöver komma ut och få frisk luft i dagsljus, liksom föräldrar,

I ett års tid har jag sprungit med en tung Emmaljunga Sport Classic. Jädrar vilka ben jag fått. Sonen blir tyngre o jag starkare.

Öva på det svåra - bli bra på det lätta 😉

I vårt fall nyttjade även mamma vagnen, ungefär lika mycket.

Daniel,
hoppas du hunnit märka att det fungerar hel OK att springa med UJ, låst framhjul och liggdel. Det gjorde det i alla fall för mig och min son.
Har nu gått över till Chariot men inte för att det inte fungerade med UJ.
Känner även andra som sprungit

Irene:
Gå långpromenader med barnvagn så att barnet får ombyte och frisk luft är OK men att springa en långpromenad är inte OK?

Eller hur ska jag tolka dina inlägg?

Om du läser om mina inlägg så ser du att jag är mest nyfiken på denna företeelse. Jag bor på landet och har aldrig sett någon jogga med barnvagn, dessutom tycker jag om att springa i skogen där inga barnvagnar kommer fram så tanken har aldrig slagit mig.