Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 15:53Erik, jag tror inte jag eller någon annan förälder har möjlighet att bryta mot den citerade delen av skollagen ens om jag/vi försökte.
Det är kraven på vad kommunen minst skall tillhandahålla.
Erik, jag tror inte jag eller någon annan förälder har möjlighet att bryta mot den citerade delen av skollagen ens om jag/vi försökte.
Det är kraven på vad kommunen minst skall tillhandahålla.
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 16:07Mitt tips är att köpa en fin (dyr) vagn från början om man har råd. Andrahandsvärdet är så pass bra att man inte tappar många kronor när man säljer den. Jag köpte en billig löparvagn och springer nästan aldrig med den, utan bara med vår vanliga Brio pansa
Mitt tips är att köpa en fin (dyr) vagn från början om man har råd. Andrahandsvärdet är så pass bra att man inte tappar många kronor när man säljer den. Jag köpte en billig löparvagn och springer nästan aldrig med den, utan bara med vår vanliga Brio pansa
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 09:10Magnus: Hur kommunerna implementerar barnomsorgen varierar mycket. Det finns (förstås!) kommuner där föräldrar blir jagade i snabbköpet om de handlar innan de hämtar på dagis och det finns kommuner som inte bryr sig alls. På samma sätt som antalet timmar
Magnus: Hur kommunerna implementerar barnomsorgen varierar mycket. Det finns (förstås!) kommuner där föräldrar blir jagade i snabbköpet om de handlar innan de hämtar på dagis och det finns kommuner som inte bryr sig alls. På samma sätt som antalet timmar
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:33Accessoar???
Du verkar ha starka åsikter om vad föräldrar får och inte får göra och hur de måste uppträda. Det lägger jag mig inte i.
Men snälla, anklaga inte folk för att bryta mot imaginära bestämmelser.
Accessoar???
Du verkar ha starka åsikter om vad föräldrar får och inte får göra och hur de måste uppträda. Det lägger jag mig inte i.
Men snälla, anklaga inte folk för att bryta mot imaginära bestämmelser.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 11:04Som vanligt svingar Magnus vilt.
Jag har inte uttryckt min åsikt i ursprungsfrågan, dvs om det är en bra idé att springa med en barnvagn, så då gör jag det. Utmärkt idé att prova. Vi har ingen sådan vagn och är inte så inbitna löpare att vi funderar på a
Som vanligt svingar Magnus vilt.
Jag har inte uttryckt min åsikt i ursprungsfrågan, dvs om det är en bra idé att springa med en barnvagn, så då gör jag det. Utmärkt idé att prova. Vi har ingen sådan vagn och är inte så inbitna löpare att vi funderar på a
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 11:56Nej Erik, jag svingar inte vilt. Du påstod att det var mot bestämmelserna att handla med barnen på dagis, och att man formellt inte fick jogga eller golfa heller. Men några sådana bestämmelser har inte jag hittat i alla fall. Har du?
Att du tycker att de
Nej Erik, jag svingar inte vilt. Du påstod att det var mot bestämmelserna att handla med barnen på dagis, och att man formellt inte fick jogga eller golfa heller. Men några sådana bestämmelser har inte jag hittat i alla fall. Har du?
Att du tycker att de
Quote from Christer Berg on 22 June 2011, 12:03"6 § Förskoleverksamhet och skolbarnsomsorg skall tillhandahållas i den omfattning det behövs med hänsyn till föräldrarnas förvärvsarbete eller studier eller barnets eget behov."
Av paragrafen ovan framgår att dagisplats skall tillhandahållas i den mån j
"6 § Förskoleverksamhet och skolbarnsomsorg skall tillhandahållas i den omfattning det behövs med hänsyn till föräldrarnas förvärvsarbete eller studier eller barnets eget behov."
Av paragrafen ovan framgår att dagisplats skall tillhandahållas i den mån j
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 12:09Precis det där är vad man kan kräva av kommunen. Vad sedan kommunen kräver av föräldrarna styrs inte där.
(Sen att kommunen inte alltid lyckas leva upp till lagkraven det är en annan femma).
Precis det där är vad man kan kräva av kommunen. Vad sedan kommunen kräver av föräldrarna styrs inte där.
(Sen att kommunen inte alltid lyckas leva upp till lagkraven det är en annan femma).
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 13:41Snälla Magnus: Du läser lite för dåligt och tolkar som du vill, men det gör vi väl alla ibland.
Jag skrev:
"Jag har för mig att jag inte ens får gå och handla medan ungen är på dagis."
och
"om jag vill springa efter jobbet har jag inte rätt till barnomso
Snälla Magnus: Du läser lite för dåligt och tolkar som du vill, men det gör vi väl alla ibland.
Jag skrev:
"Jag har för mig att jag inte ens får gå och handla medan ungen är på dagis."
och
"om jag vill springa efter jobbet har jag inte rätt till barnomso
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 14:33Okej, jag citerar gärna:
"Sen kan man alltid sälla sig till alla de som struntar blankt i sådana bestämmelser, men formellt sett är det inte okej att använda dagis som barnvakt vare sig till golfrundan eller joggingturen. "
Min första fråga, som jag ald
Okej, jag citerar gärna:
"Sen kan man alltid sälla sig till alla de som struntar blankt i sådana bestämmelser, men formellt sett är det inte okej att använda dagis som barnvakt vare sig till golfrundan eller joggingturen. "
Min första fråga, som jag ald