Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 13:00Man tränar medan ungen är på dagis. Problem solved.
Man tränar medan ungen är på dagis. Problem solved.
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 13:11Jag har för mig att jag inte ens får gå och handla medan ungen är på dagis. Jag kan nog komma undan med att springa på lunchen på jobbet, men om jag vill springa efter jobbet har jag inte rätt till barnomsorg på dagis då. Sen kan man alltid sälla sig till
Jag har för mig att jag inte ens får gå och handla medan ungen är på dagis. Jag kan nog komma undan med att springa på lunchen på jobbet, men om jag vill springa efter jobbet har jag inte rätt till barnomsorg på dagis då. Sen kan man alltid sälla sig till
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 13:17Var hittar man då dessa bestämmelser?
Var hittar man då dessa bestämmelser?
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 13:29Hämtat från Danderyds kommuns hemsida:
"Förskolans uppgift är att lägga grunden för ett
livslångt lärande. Den ska vara ett
stöd för familjerna i deras ansvar
för barnens fostran, utveckling och
växande. Samtidigt ska den vara
organiserad så att den gör
Hämtat från Danderyds kommuns hemsida:
"Förskolans uppgift är att lägga grunden för ett
livslångt lärande. Den ska vara ett
stöd för familjerna i deras ansvar
för barnens fostran, utveckling och
växande. Samtidigt ska den vara
organiserad så att den gör
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 13:31Enligt barnomsorgsguiden: "I lagen står att den tid man har rätt att ha barnomsorg ska ”motsvara arbetstiden”. Kommunen har rätt att begära in exempelvis arbetsscheman från föräldrarna."
Enligt barnomsorgsguiden: "I lagen står att den tid man har rätt att ha barnomsorg ska ”motsvara arbetstiden”. Kommunen har rätt att begära in exempelvis arbetsscheman från föräldrarna."
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 13:38Framförallt är det rätt svårt att göra det innan barnet börjar på dagis.
Framförallt är det rätt svårt att göra det innan barnet börjar på dagis.
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 14:12Jag tycker inte de två iterade texteerna klassas sol bestämmelser. Om man anklagar någon för att bryta mot bestämmelser får man nog ha lite mer konkret att komma med.
Fredrik, visst men mu var det hur man gjorde med dagis och jobb som jag kommenterade.
Jag tycker inte de två iterade texteerna klassas sol bestämmelser. Om man anklagar någon för att bryta mot bestämmelser får man nog ha lite mer konkret att komma med.
Fredrik, visst men mu var det hur man gjorde med dagis och jobb som jag kommenterade.
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 14:18Det är ganska vanligt att föräldrar springer till dagis och lämnar och sedan springer vidare faktiskt.
Det är ganska vanligt att föräldrar springer till dagis och lämnar och sedan springer vidare faktiskt.
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 15:04Ur Skollag (1985:1100)
2 a kap. Förskoleverksamhet och skolbarnsomsorg:"6 § Förskoleverksamhet och skolbarnsomsorg skall tillhandahållas i den omfattning det behövs med hänsyn till föräldrarnas förvärvsarbete eller studier eller barnets eget behov.
För
Ur Skollag (1985:1100)
2 a kap. Förskoleverksamhet och skolbarnsomsorg:
"6 § Förskoleverksamhet och skolbarnsomsorg skall tillhandahållas i den omfattning det behövs med hänsyn till föräldrarnas förvärvsarbete eller studier eller barnets eget behov.
För
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 15:31Jag ser faktiskt inte problemet. Dagis är ingen förvaringsplats för att föräldrarna ska kunna träna. I stället löser man det t ex genom att:
* utnyttja barnpassningen som finns på många gym
* ta med barnet på träningen i en joggingvagn eller fäst vagnen
Jag ser faktiskt inte problemet. Dagis är ingen förvaringsplats för att föräldrarna ska kunna träna. I stället löser man det t ex genom att:
* utnyttja barnpassningen som finns på många gym
* ta med barnet på träningen i en joggingvagn eller fäst vagnen