Quote from Linnea Persson on 13 March 2007, 10:06Hur mycket är det rimligt att öka sin fart? Idag springer jag mellan 6:30-7min/km, beroende på sträcka och dagsform. Jag är rätt säker på att jag aldrig kommer bli nån 4:30 löpare, men vad är realistiskt att satsa på? 1min snabbare per km, en halv minut s
Hur mycket är det rimligt att öka sin fart? Idag springer jag mellan 6:30-7min/km, beroende på sträcka och dagsform. Jag är rätt säker på att jag aldrig kommer bli nån 4:30 löpare, men vad är realistiskt att satsa på? 1min snabbare per km, en halv minut s
Quote from Lotta W on 13 March 2007, 11:07Det är svårt att säga vilket tempo du skall sikta på: vad springer du t ex kilometern på? Försök att köra ett intervallpass då och då så får du en känsla för hur snabbt du kan springa.
Det är svårt att säga vilket tempo du skall sikta på: vad springer du t ex kilometern på? Försök att köra ett intervallpass då och då så får du en känsla för hur snabbt du kan springa.
Quote from Martin Trygg on 13 March 2007, 11:20Tricket för att bli snabbare är att springa snabbt. Så, Mimmi, om du skippar långpasset till förmån för kvalitetspass (dvs intervaller, fartlek, backträning) så kommer du garanterat bli snabbare. Se Runners World för inspiration - eller varför inte senast
Tricket för att bli snabbare är att springa snabbt. Så, Mimmi, om du skippar långpasset till förmån för kvalitetspass (dvs intervaller, fartlek, backträning) så kommer du garanterat bli snabbare. Se Runners World för inspiration - eller varför inte senast
Quote from Funbeat user on 13 March 2007, 11:26Justja...fick ju nya numret av Iform igårkväll...:D
Kom på det nu..hehe..var för trött igår för att orka titta på golvet...men imorse såg jag nåt blått...(H)WIIIE.....raka vägen hem och ut och kuta sen sätta sig i mysiga soffan med lite keso och läsa.
Justja...fick ju nya numret av Iform igårkväll...:D
Kom på det nu..hehe..var för trött igår för att orka titta på golvet...men imorse såg jag nåt blått...(H)
WIIIE.....raka vägen hem och ut och kuta sen sätta sig i mysiga soffan med lite keso och läsa.
Quote from Funbeat user on 13 March 2007, 11:29Ang Iform senaste nummer och artikeln om att löpa kort och snabbt istället för långt och långsamt.
Okej för att man blir snabbare av att springa snabbt, det är nog de flesta överens om. Men att man på ett bra sätt skulle klara ett marathonlopp utan att s
Ang Iform senaste nummer och artikeln om att löpa kort och snabbt istället för långt och långsamt.
Okej för att man blir snabbare av att springa snabbt, det är nog de flesta överens om. Men att man på ett bra sätt skulle klara ett marathonlopp utan att s
Quote from Linnea Persson on 13 March 2007, 12:16Nu när det börjar bli ljust på kvällarna så är tanken att jag ska köra ett kvalitetspass, ett långpass plus ett till pass som jag inte riktigt vet vad det blir.
Jag har aldrig testat typ coopertest eller så, springa en kortare, bestämd sträcka lite fort
Nu när det börjar bli ljust på kvällarna så är tanken att jag ska köra ett kvalitetspass, ett långpass plus ett till pass som jag inte riktigt vet vad det blir.
Jag har aldrig testat typ coopertest eller så, springa en kortare, bestämd sträcka lite fort
Quote from Funbeat user on 13 March 2007, 12:48det roliga i det hela är att ajg vet inte hur "fort" jag springer.....Tanken är ju att jag ska införskaffa en pulsklocka men har nyss fått lägenhet..så kommer läggas rätt mycket pengar på den ju....:-)
jajja, springer mina rundor...det ger ju iallafall n
det roliga i det hela är att ajg vet inte hur "fort" jag springer.....Tanken är ju att jag ska införskaffa en pulsklocka men har nyss fått lägenhet..så kommer läggas rätt mycket pengar på den ju....:-)
jajja, springer mina rundor...det ger ju iallafall n
Quote from Martin Trygg on 13 March 2007, 13:22Men Anders - trådskaparens fråga gällde ju inte marathon, utan femkilometersloppet Vårruset, och sträckor upp till en mil. Liksom Mimmis fråga. Då behövs ju inte ett marathonupplägg. Och när man ligger på tider runt 7.00-6.30/km så är det nog ffa snabbhet
Men Anders - trådskaparens fråga gällde ju inte marathon, utan femkilometersloppet Vårruset, och sträckor upp till en mil. Liksom Mimmis fråga. Då behövs ju inte ett marathonupplägg. Och när man ligger på tider runt 7.00-6.30/km så är det nog ffa snabbhet
Quote from Funbeat user on 13 March 2007, 13:29Christer, jag ser att du gör skillnad på "distanspass och långpass". Jag räknar alltid distanspass som långa pass. Är dina "distanspass" samma sak som det jag läst andra kallar för tempoträning (alltså ca 90% av tröskelpuls under ca 40min - 1,5 h)?
Christer, jag ser att du gör skillnad på "distanspass och långpass". Jag räknar alltid distanspass som långa pass. Är dina "distanspass" samma sak som det jag läst andra kallar för tempoträning (alltså ca 90% av tröskelpuls under ca 40min - 1,5 h)?
Quote from Lotta W on 13 March 2007, 13:46Linus, precis så 🙂
Linus, precis så 🙂