Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpar-appar!?
You need to log in to create posts and topics.

Senaste tråden om löpar-appar känns out of date.
Där rekomenderas runkeeper och endomondo, av vilka jag själv använder den första (och är nöjd).

Men det finns så otroligt många häftiga appar och jag skulle vilja samla tips på smidiga, smarta, roliga, giv

Senaste numret av "Friskis-pressen" presenterar 4 "galna löp-appar":

"Fun run trainer pro" ska tydligen innehålla film från olika lopp och hjälpa en ställa in löpbandet så att lutningen matchar ex London marathon.

"Zombiejakt" där man ställer in den has

Ingen app att använda när man springer, men...

Jag gillar "Instant heart rate" (och det finns nog fler) som mäter pulsen när man håller ett finger mot kameralinsen. Programmet detekterar färgskiftningarna som blir när hjärtat pumpar blodet. Fiffigt, och

Tack för tips! ´fascinerande - och verkar verkligen stämma också (t+)

Bra initiativ!

Säg att man kan mäta puls och hastighet (med GPS eller manuellt) -
finns det då någon app eller annan SW som kan "räkna ut" ett
optimalt träningsprogram när man "matat in" sin status?

Jag skulle vilja ha en app för att göra egna intervallprogram, någon som vet om det finns? Eller måste man göra en egen app?

Intervaller i Runkeeper:
på startsidan, Coaching - Create New Workout
Så kan du välja olika alternativ. Tänk på att ändra Audio Cues i Settings så att det passar med din tränings sen.

Men det finns ingen renodlad intervall-app?

Jag vet inte, använder RK och tycker det fungerar bra. Jag förstår inte vad du menar med "göra intervallprogram" och jag förstår inte vilken funktionalitet du efterfrågar i appen. Vill du typ knappa in liksom "det här är min nuvarande milhastighet, jag vi

Jag menar att jag vill ha en app som jag kan använda för att göra ett set med intervaller rent tidsmässigt.

Alltså. Om jag skulle vilja köra fartlek:
1 min löpning
30 sek vila
2 min löpning
1 min vila
3 min löpning
3 min vila

och så upprepa detta 3 gång