Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparboom?
You need to log in to create posts and topics.

Råder det löparboom i Sverige (eller världen för all del) just nu? Jag har förstått det så men jag vet inte om det stöds av några siffror. Är det någon som har aktuell statistik, på typ anmälningar till olika lopp etc?

Är det ett uppsving för löpningen s

Hallå där Ingmari...jag är säker å att det är du som orsakat boomen//Kjell.

Jag tror att det är en korrekt iakttagelse. Löpning är populärt just nu. Och lika roligt som det alltid varit!

Tittar man på antalet anmälda i de stora loppen (Sthlm Marathon, Göteborgsvarvet, Lidingöloppen) så råder det en löparboom. Men tittar man resultatmässigt så råder ingen boom, men detta diskuteras ju i en annan tråd. Dessutom fanns förr en stor mängd smål

Javisst. Det är dom stora eventens tid nu. Kosta vad det kosta vill. Även om det blir 28 startgrupper. Bara det är många med är det bra verkar det som.
Det är inne med rätt löparoutfit, rätt klocka osv. Bara det är dyrt.

Så de stora eventen ökar alltså på småloppens bekostnad? Synd i så fall. Jag var med i två lokala smålopp i höstas och det var hur trevligt som helst. Enkelt, billigt, personligt och mysigt. Mycket trevligare än Vårruset t.ex. Fast jag är alls ingen motst

Ett bra seriöst upplagt lopp överlever alltid och blir förmodligen efter några år en tradition. Visst är det så att nya Marathonlopp samlar en massa löpare initialt eftersom det är nytt och skall i den interna egna löparhistorien avspringas i vederbörli

Överlever inte småloppen är det synd.

Men personligen tycker jag det är toppen med en stor massa som springer men måhända gör ett ytterst mediokert resultat. Hellre massor av människor som tränar och är sunda än en liten duktig "elitklick". En positiv ut

Håller med dig Fia-Lotta!

Enda sättet att få småloppen att överleva är att delta i dem. Sätt igång allihop! Anmäl er!