Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 11:38Jag tror många svenssonmotionärer springer lopp för gemenskapens skull. Dom vill ha det lite magiska att vara en i flocken, tillsammans med polarna, känna publikstödet i ett stort välkänt lopp dom kan nämna för grannen att dom fixat osv.
Att springa en h
Jag tror många svenssonmotionärer springer lopp för gemenskapens skull. Dom vill ha det lite magiska att vara en i flocken, tillsammans med polarna, känna publikstödet i ett stort välkänt lopp dom kan nämna för grannen att dom fixat osv.
Att springa en h
Quote from Jonny Persson on 24 January 2009, 12:211 - Delta i småloppen!
2 - Gå med i en klubb som arrangerar lopp. Utan arrangerande föreningar så blir det inga lopp och föreningarna klarar inte av att arrangera lopp utan medlemmar.
1 - Delta i småloppen!
2 - Gå med i en klubb som arrangerar lopp. Utan arrangerande föreningar så blir det inga lopp och föreningarna klarar inte av att arrangera lopp utan medlemmar.
Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 12:31Jag tycker det är skitkul med smålopp och deltar gärna. Men jag tror ett av problemet är att man som mindre vetande motionär får för sig att småloppen är för "riktiga löpare". Så jag tror det helt enkelt behövs någon form av informationsinsats att det är
Jag tycker det är skitkul med smålopp och deltar gärna. Men jag tror ett av problemet är att man som mindre vetande motionär får för sig att småloppen är för "riktiga löpare". Så jag tror det helt enkelt behövs någon form av informationsinsats att det är
Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 14:12Problemet med smålopp är om det nästan bara är "bra" löpare med. Har inget emot att komma sist men det skulle kännas lite tråkigt att komma typ en halvtimma efter den näst sista deltagaren på en halvmara. Att alla har dushat och åkt hem när man går i mål
Problemet med smålopp är om det nästan bara är "bra" löpare med. Har inget emot att komma sist men det skulle kännas lite tråkigt att komma typ en halvtimma efter den näst sista deltagaren på en halvmara. Att alla har dushat och åkt hem när man går i mål
Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 14:58Krister, det är lite det jag menar, det är en fördom som vi har om småloppen, och som inte är riktigt sann.
Krister, det är lite det jag menar, det är en fördom som vi har om småloppen, och som inte är riktigt sann.
Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 16:11A och O är ju också att småloppen samarbetar på ett bra sätt med det lokala näringslivet. Och att det lokala näringslivet ser till att uppmuntra sina anställda genom denna eminenta form av friskvård.
Min arbetsgivare ställer upp med startavgiften för dem
A och O är ju också att småloppen samarbetar på ett bra sätt med det lokala näringslivet. Och att det lokala näringslivet ser till att uppmuntra sina anställda genom denna eminenta form av friskvård.
Min arbetsgivare ställer upp med startavgiften för dem
Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 16:24Det enda som kan irritera på "smålopp" som saknar seedningsindelning är att det ALLTID måste vara några 5-6 min/km-löpare som bara MÅSTE ställa sig längst fram vid starten...
Ett grundtips är att om man vet att man inte har någon chans på att springa for
Det enda som kan irritera på "smålopp" som saknar seedningsindelning är att det ALLTID måste vara några 5-6 min/km-löpare som bara MÅSTE ställa sig längst fram vid starten...
Ett grundtips är att om man vet att man inte har någon chans på att springa for
Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 16:48Nu måste jag fråga Sven vad han har för definition av smålopp? Hur många löpare pratar vi om? Smålopp med max 100st löpare så tycker jag nog inte det brukar vara några problem vid starten.
Nu måste jag fråga Sven vad han har för definition av smålopp? Hur många löpare pratar vi om? Smålopp med max 100st löpare så tycker jag nog inte det brukar vara några problem vid starten.
Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 18:13Leif A, min definition är att smålopp := lopp utan seedningsgrupper. Var det tillräckligt preciserat? 🙂 Senast på Vallentunas nyårslopp var det två (iofs hurtiga damer i klämkäcka färger) som ställde sig allra längst fram - i bredd... De blev förstås en
Leif A, min definition är att smålopp := lopp utan seedningsgrupper. Var det tillräckligt preciserat? 🙂 Senast på Vallentunas nyårslopp var det två (iofs hurtiga damer i klämkäcka färger) som ställde sig allra längst fram - i bredd... De blev förstås en
Quote from Funbeat user on 24 January 2009, 19:19Jag tycker vi upplever en jogging-boom inte en löparboom... Ni for tolka det som ni vill 😉
Jag tror det är småloppens eget fel om de misslyckas... Men det tror jag inte att de gör! Finns det någonting _konkret_ som pekar på att smålopp har svårare att
Jag tycker vi upplever en jogging-boom inte en löparboom... Ni for tolka det som ni vill 😉
Jag tror det är småloppens eget fel om de misslyckas... Men det tror jag inte att de gör! Finns det någonting _konkret_ som pekar på att smålopp har svårare att