Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparboom?
You need to log in to create posts and topics.

Stafett är det bästa som finns! Oavsett om det är Dagbladsstafetten eller nån annan tävling med elitlag, eller Bellmansstafetten med hösäckar från jobbet. Massor av glada människor som löper tillsammans o umgås. Vasastafetten rekommenderas också starkt!

Kalle, Jag tolkar det som att du bara vill påpeka att du minsann springer snabbare än många av oss andra. Lite överklassfasoner sådär.

Frågan om löparboom är inte om den finns för det är ett självklart Ja, men mer intressant är är hur länge den håller i sig.

Vad gäller mindre kontra större tävlingar så upplever jag som delaktig i arrangemang av småtävlingar att problemet inte består i a

Precis tvärtom tycker jag. Om man som medioker löpare ställer upp i ett litet lopp kan det plötsligt kännas meningsfullt och kul att kriga för placeringen mot killen i den där grå tröjan jag sett hela loppet, för upploppet är *inte* fullt med andra som gå

Alltså, Roberts inlägg förklarar jättebra hur jag känner, tack för att jag fick ord på det. På de stora loppen känner jag mig mera som en sketen motionär (man deltar "för folkfestens skull" ), det är på de små loppen jag känt mig som löpare (man deltar fö

Svens inlägg sa väldigt mycket om vad jag menar:

"...... några 5-6 min/km-löpare som bara ...

springa fortare än, säg 3:40 min/km, ... om man inte pallar 4 min/km, då ställer man sig minst 4-5 meter bakom startlinjen "

Känns som om jag ska återkomma ti

Jadu, Sven. Skogen vore tyst om bara den fågel som sjöng vackrast fick göra sig hörd...

Och Leif> jag som är en långsam löpare som deltagit i både små och stora lopp i och utanför Sverige kan ju bara konstatera att i K35 på småloppen är ju inte konkurren

Jag skulle själv aldrig komma på tanken att springa Göteborgsvarvet, men har funderat på
Göteborgs marathon (halvmaran) just för att det är ett mycket mindre lopp.

Linda: kul att du påpekar det men...

Det jag menade är att den "boom" vi upplevde senast det begav sig (80 talet eller när exakt det var) var mycket mer resultatfokuserad än den boom vi upplever nu. Nu ligger fokus mer på välbefinnande osv...

Krister, menar du att du tycker att min vädjan om lämplig positionering vid starten vid (små)lopp diskriminerar långsammare löpare? Att du inte vågar ställa upp på dem bara för att du inte "får" starta längst fram? Eller hur menar du?