Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparboom?
You need to log in to create posts and topics.

Alla SKA springa LL eller SM!

Varför ska alla springa dem David. Är det för att det är en grym upplevelse eller en pricka-av-på-sin-lista-att-göra innan man dör sak?

Jag vet inte varför ALLA SKA springa just de loppen.
Det är ungefär som att ALLA SKA cykla Vätternrundan och inte orkar titta över gröten för att se andra utmaningar.

LL och SM är väl knappast några utrotningshotade smålopp. Lägg pengarna på någon exotisk fjällmara på grus eller något funktionärstätt landsortslopp istället. Hela Sverige ska leva...

Edit: David hann före. Som alltid 🙂
Det är nog så att det är de sto

De som är tråkigt med småloppen, speciellt i Dalarna, är att de som springer ofta är de som är så himla bra. Mellanskiktet finns liksom inte, och då är det klart att det inte blir så många som springer. Fast jag springer och brukar placera mig på den undr

Leif, då får du möjlighet att sega dig upp på övre halvan...

Jag tror det handlar om information och kanske till viss del osäkerhet.

Alla har hört talas om Vårruset, SM, LL, Tjejmilen Gbg-varvet etc men småloppen är ju inte lika kända. Så om en helt nykläckt löpare vill delta i ett lopp blir det kanske något av d

David: LL är dels en del av den Svenska Klassikern och dels det enda loppet som har en ädlare medalj som motionärer har möjlighet att nå. Det spöar ett skitlopp i Kerräsjänkä när som helst.

Daniel, Lidingöloppet är ju en gammal klassiker. Men på Midnattsloppet, Vår Ruset med flera får du inget extra utan bara betala extra.

Ingmari, jag tror ingen tittar snett på den som kommer sist. Men många vill inte komma sist. Eller att springa hela lop

Mindre lopp har problem med väskförvaring och värdesaksinlämning. Inga mindre lopp jag deltagit i har tillhandahållit de tjänsterna. Det gör att det blir lite jobbigare och då kanske många väljer bort dem.