Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 16:54Ja, eftersom det inte finns några vetenskapliga bevis för att man lever längre om man cyklar (till skillnad från löpning då) så måste det ju vara placebo ifall du mår gott efter ett cykelpass.
Skulle det mot förmodan visas på någon effekt av cyklingen, s
Ja, eftersom det inte finns några vetenskapliga bevis för att man lever längre om man cyklar (till skillnad från löpning då) så måste det ju vara placebo ifall du mår gott efter ett cykelpass.
Skulle det mot förmodan visas på någon effekt av cyklingen, s
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 16:59Det beror på vem som får slita när man trycker till lite.
Vissa yngre och licensierade seniorer verkar ha dåligt tryck.
Det beror kanske på (o)träning, fel föräldrar eller bara felaktiga tankar/ben/frukost.
Det beror på vem som får slita när man trycker till lite.
Vissa yngre och licensierade seniorer verkar ha dåligt tryck.
Det beror kanske på (o)träning, fel föräldrar eller bara felaktiga tankar/ben/frukost.
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 21:42Jo, självklart är det svårt att isolera löpningen som enskild faktor hos en grupp som lever hälsosamt i största allmänhet (äter bra, låter bli cigg, dricker lagom etc) - den är ju liksom en del av ett "friskt syndrom"... Men gör det nåt då? Ja, jag vet, o
Jo, självklart är det svårt att isolera löpningen som enskild faktor hos en grupp som lever hälsosamt i största allmänhet (äter bra, låter bli cigg, dricker lagom etc) - den är ju liksom en del av ett "friskt syndrom"... Men gör det nåt då? Ja, jag vet, o
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 23:32Jag vill minnas att när undersökningen presenterades så sa man bortsett från andra faktorer som rökning och dylikt. Och så gör man så klart alltid när det gäller sådan här forskning - därmed inte sagt att det är Sanningen. Men man isolerar det man vill un
Jag vill minnas att när undersökningen presenterades så sa man bortsett från andra faktorer som rökning och dylikt. Och så gör man så klart alltid när det gäller sådan här forskning - därmed inte sagt att det är Sanningen. Men man isolerar det man vill un
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 08:22Som mika säger, det finns gott om metoder i statistiken (och då statistik på universitetsnivå, inte dagspress) för att kompensera för andra faktorer som rökning etc... Jag har inte läst vilka metoder de använder, men hoppas att de är lite mer nogranna än
Som mika säger, det finns gott om metoder i statistiken (och då statistik på universitetsnivå, inte dagspress) för att kompensera för andra faktorer som rökning etc... Jag har inte läst vilka metoder de använder, men hoppas att de är lite mer nogranna än
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 11:33Självklart kan man fiska fram relevant information från dylika studer, är själv inblandad i en studie där vi använder multivariat statistik för att analysera effekt av träning på koncentration av metaboliter i blodet.
Ville bara höja ett varningens finger
Självklart kan man fiska fram relevant information från dylika studer, är själv inblandad i en studie där vi använder multivariat statistik för att analysera effekt av träning på koncentration av metaboliter i blodet.
Ville bara höja ett varningens finger
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 11:48Eller är det friska männsikor som ägnar sig åt löpning?
Eller är det friska männsikor som ägnar sig åt löpning?
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 11:52Sedan, när de sprungit sönder sig så börjar de cykla som rehab
Sedan, när de sprungit sönder sig så börjar de cykla som rehab
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 11:53Sen kan man ju ifrågasätta värdet av den insalmade informationen enbart pga av att den baserar sig på vad folk tycker och tror själva.
"Annual self-administered questionnaires were sent to 538 members of a nationwide running club and 423 healthy controls
Sen kan man ju ifrågasätta värdet av den insalmade informationen enbart pga av att den baserar sig på vad folk tycker och tror själva.
"Annual self-administered questionnaires were sent to 538 members of a nationwide running club and 423 healthy controls