Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 19:50Jag köpte ett par Prestige Nils på Intersport för 250 kr bara för att testa hur det var att springa med glasögon och de funkar hur bra som helst. Helnöjd!
Jag köpte ett par Prestige Nils på Intersport för 250 kr bara för att testa hur det var att springa med glasögon och de funkar hur bra som helst. Helnöjd!
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 19:55Jag kör med skyddsglasögon från Hejdes, 49 kr. Hehe, dom var kanon.:-)
Jag kör med skyddsglasögon från Hejdes, 49 kr. Hehe, dom var kanon.:-)
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 20:33Jag hittade mina på jobbet..Vi har dem flesta modeller..
Återförsäljare är ex skog&trädgård som ex har peltor sortimentet..
STIHL har dem med..
Jag hittade mina på jobbet..Vi har dem flesta modeller..
Återförsäljare är ex skog&trädgård som ex har peltor sortimentet..
STIHL har dem med..
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 22:21Blå solglas???
Jag har hört att just blått glas inte filtrerar strålningen som de ska men skuggar så ögat tror att strålningen är borta.
På det sättet skadas ögat eftersom man inte kisar som man annars gör vid för stark strålning mot ögat.Men Peltor är
Blå solglas???
Jag har hört att just blått glas inte filtrerar strålningen som de ska men skuggar så ögat tror att strålningen är borta.
På det sättet skadas ögat eftersom man inte kisar som man annars gör vid för stark strålning mot ögat.
Men Peltor är
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 22:41Rött glas när man springer?
Gult för kontrasty är känt!
Modellnamn på Peltor om man spriner eller cyklar?
Köps var?
Rött glas när man springer?
Gult för kontrasty är känt!
Modellnamn på Peltor om man spriner eller cyklar?
Köps var?
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 22:43När man cyklar så bör glasen inte imma och då fungerar inte åtsittande varianter på vintern.
När man cyklar så bör glasen inte imma och då fungerar inte åtsittande varianter på vintern.
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 23:52Problem med imma tycker jag är långt värre i löpning än cykling. De brukar imma igen i backar så jag kör hellre utan. Trots att jag sprang genom ett knottmoln häromdagen och fick en i ögat. 🙁
Problem med imma tycker jag är långt värre i löpning än cykling. De brukar imma igen i backar så jag kör hellre utan. Trots att jag sprang genom ett knottmoln häromdagen och fick en i ögat. 🙁
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 23:56Då joggar du för sakta helt enkelt.
Då joggar du för sakta helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 00:00Sant, för lite fartvind...
Sant, för lite fartvind...
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 21:24Är väl egentligen inte designade specifikt för löpning men jag har länge kört med ett par Oakley M-frame. Tycker de funkar utmärkt både vid cykling och löpning. Var dock ett antal (gissningsvis 5-6) år sedan jag köpte dem så möjligtvis att modellen har by
Är väl egentligen inte designade specifikt för löpning men jag har länge kört med ett par Oakley M-frame. Tycker de funkar utmärkt både vid cykling och löpning. Var dock ett antal (gissningsvis 5-6) år sedan jag köpte dem så möjligtvis att modellen har by