Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 11:22Jag har ett par Shimano Zenith som jag både cyklar och springer med. Fungerar jättebra. Cykelglasögon är således mitt tips.
Jag har ett par Shimano Zenith som jag både cyklar och springer med. Fungerar jättebra. Cykelglasögon är således mitt tips.
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 22:03Köpte några som heter Active (tror jag) på Stadium, kommer med klara, gula och mörka utbytbara linser i ett praktiskt fodral. Jag har dem till löpning, cykling, skidor, skridskor; funkar kanon. Lätta och smidiga, enkelt att byta linser.
Tror jag gav knapp
Köpte några som heter Active (tror jag) på Stadium, kommer med klara, gula och mörka utbytbara linser i ett praktiskt fodral. Jag har dem till löpning, cykling, skidor, skridskor; funkar kanon. Lätta och smidiga, enkelt att byta linser.
Tror jag gav knapp
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 23:25Jag har ett par Atletus Red Master som jag är jättenöjd med. Köpte dem på mässan i samband med GBG varvet för 445kr. Har inget problem med imma och man får med tre olika glas, mörka, gula och ofärgade, det är är lätt att byta. (t+)
Jag har ett par Atletus Red Master som jag är jättenöjd med. Köpte dem på mässan i samband med GBG varvet för 445kr. Har inget problem med imma och man får med tre olika glas, mörka, gula och ofärgade, det är är lätt att byta. (t+)
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 09:03Jag har ett par sådana här som jag stormtrivs med:
http://www.runnersstore.se/Main/Articles.asp?ArtGrp=420&ArticleId=1949&hgid=4&articlename=Adidas+%28Glas%F6gon%29+Gazelle+ClimaCool+Pro+L&Page=1&SortFilter=&PriceType=
Jag har ett par sådana här som jag stormtrivs med:
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 19:32Det blev ett par Polaroid till sist! De funkar superbra. Tack alla för bra tips.
Det blev ett par Polaroid till sist! De funkar superbra. Tack alla för bra tips.
Quote from Funbeat user on 22 October 2015, 13:00Lyfter den här tråden då det blivit aktuellt.
Någon som har tips på några glasögon med styrka? Har inte lust att lägga några större summor då det brukar bli lite si och så med vård av såna här grejer.
Gärna i prisklass med "mackglasögon". 🙂
Lyfter den här tråden då det blivit aktuellt.
Någon som har tips på några glasögon med styrka? Har inte lust att lägga några större summor då det brukar bli lite si och så med vård av såna här grejer.
Gärna i prisklass med "mackglasögon". 🙂
Quote from Funbeat user on 22 October 2015, 20:40Peter R,
Tyvärr, jag har inte något "billigt" tips. Köpte mina fantastiska löp- och cykelglasögon på Sportoptik, men billiga var de inte!
Rudy Project Kylix. Suveräna. Har kraftig astigmatism och är hyfsat närsynt. Funkar kanonbra! Värda varenda krona, m
Peter R,
Tyvärr, jag har inte något "billigt" tips. Köpte mina fantastiska löp- och cykelglasögon på Sportoptik, men billiga var de inte!
Rudy Project Kylix. Suveräna. Har kraftig astigmatism och är hyfsat närsynt. Funkar kanonbra! Värda varenda krona, m
Quote from Funbeat user on 22 October 2015, 21:32Tack för tips Jenny.
Jag har inget större fel på synen mer än det s.k. "åldersseendet". Behöver inte glasögon annars till vardags mer än vid läsning och så när man vill ta en snabb titt på klockan när man springer. Och siffrorna är ju så förbannat små...
Tack för tips Jenny.
Jag har inget större fel på synen mer än det s.k. "åldersseendet". Behöver inte glasögon annars till vardags mer än vid läsning och så när man vill ta en snabb titt på klockan när man springer. Och siffrorna är ju så förbannat små...
Quote from Funbeat user on 22 October 2015, 22:48Jag köper glasögon av samma skäl att ha när jag skall orientera, för att kunna läsa kartan numera. Finns glasögon men läsning i ena hörnet. Jag har köpt mina ute på tävling. Minns tyvärr inte vad de kostade heller. Men titta under tillbehör för orienterin
Jag köper glasögon av samma skäl att ha när jag skall orientera, för att kunna läsa kartan numera. Finns glasögon men läsning i ena hörnet. Jag har köpt mina ute på tävling. Minns tyvärr inte vad de kostade heller. Men titta under tillbehör för orienterin
Quote from Funbeat user on 23 October 2015, 10:40Jag tycker väl de flesta sportglasögon funkar för löpning. Använder samma till cykel och skidor i alla fall. Använder mig av Bliz, samma som Musse - även om han nog får sina gratis!
Är i alla fall nöjd.
Jag tycker väl de flesta sportglasögon funkar för löpning. Använder samma till cykel och skidor i alla fall. Använder mig av Bliz, samma som Musse - även om han nog får sina gratis!
Är i alla fall nöjd.