Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparklocka för löpning
You need to log in to create posts and topics.

Jag ersätter inte GPS:en med pod:en - jag kompletterar den genom att momentan hastighet tas från poden och distanser och alla genomsnittshastigheter tas från GPS:en. Funkar utmärkt. För momentanhastigheten är de sekunder/km som poden kan avvika betydligt

Håller med Nicke. Ruskigt sällan jag har får svajig pace.
Kanske en handfull ggr/år och då alltid bara första km.

Å andra sidan springer jag mest i Skåne med uppdaterad mjukvara och pace smoohting.
Funkar KLOCKrent!

illbatting, du har väl Inga alternativ - såvida du inte ska nita fast podden i foten? 😉

Jag har själv upplevt att momentanhastighet via GPS svajat flera minuter per km. Men det var ett tag sen! Kanske senare mjukvaror har förbättrar detta?

Jag har anna

Jag håller med om att momentan-tempot för GPS är riktigt opålitligt och inte kan användas till mycket. Som någon sa så är däremot tex medeltempot för "lap" riktigt användbart. Synd att Garmin inte har kombinerat detta till att man kunde välja att visa/log

Eller ta det ett steg längre. Momentantempo är väl aldrig egentligen momentantempo. Dvs, det krävs två (eller fler) mätningar. Jag vet inte vad garmin har för tidslucka mellan två mätningar för dess "momentantempo", men ett alternativ vore helt enkel att

Det kan strula en del med hastighet via GPS. Jag har alltid höga träd i söderläge när jag springer ut och har alltid strul med hastigheten de första 500 metrarna. Men det jämnar ut sig. Så är det inte tokviktigt med momentan hastighet så funkar det bra.

Har också 305 sedan några år tillbaka och är väldigt nöjd med den. Men skulle jag rekommendera någon att köpa ny klocka så känns det kanske lite "mossigt" med 305. Känns roligare med 310:an. Och om jag förstår det hela rätt så är väl 210 en ganska avskala

305an är ju en hjälte bland antika klockor. 310an än bättre. Själv kör jag 910 och kan inte vara nöjdare, men eftersom TS skrev:

"Jag är inte intresserad av en massa andra funktioner som har med multisporter att göra eftersom jag endast sysslar med löpni

Jag rekommenderar att man tittar på Garmins jämförelsetabeller och tom laddar ner manualerna innan köp. När frun behövde ny klocka valde vi mellan typ 210 till henne och jag behåller min 310, eller 910 till mig och hon fick min 310. Det blev det senare. J

Tack för alla inlägg, de har hjälpt mig att välja klocka. Utifrån mina behov fick det bli en 210. Klockan ska nu ut på en premiärrunda med en förhoppningsvis nöjd ägare.