Quote from Guest on 8 August 2010, 19:48Jag har drabbats av löparknä och börjar bli väldigt frustrerad. Tänkte höra hur ni gjorde för att bli bra från det och hur lång tid det tog. Behöver alla tips och råd jag kan få! ¨
Maria
Jag har drabbats av löparknä och börjar bli väldigt frustrerad. Tänkte höra hur ni gjorde för att bli bra från det och hur lång tid det tog. Behöver alla tips och råd jag kan få! ¨
Maria
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 19:58Har du fått den diagnosen av en läkare, eller är det vad du själv tror du har fått? Var exakt på knäet har du ont och när får du ont?
Själv så kan jag få ont i knäna när jag springer extremt långt eller om jag har tränat för mycket i backar. Då brukar j
Har du fått den diagnosen av en läkare, eller är det vad du själv tror du har fått? Var exakt på knäet har du ont och när får du ont?
Själv så kan jag få ont i knäna när jag springer extremt långt eller om jag har tränat för mycket i backar. Då brukar j
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 20:03stretcha är ju a o o ju 🙂 klart att man får ont när muskle o sener blir korta o drar i fästena ju
stretcha är ju a o o ju 🙂 klart att man får ont när muskle o sener blir korta o drar i fästena ju
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 20:45Jag tog en paus den sommaren jag hade löparknä. Sedan stretchade jag en hel del. Då det var dags ökade jag stegfrekvensen och har inte haft problem sedan dess.
Jag tog en paus den sommaren jag hade löparknä. Sedan stretchade jag en hel del. Då det var dags ökade jag stegfrekvensen och har inte haft problem sedan dess.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 20:58Stretcha FLERA gånger per dag och gå till en Naprapat för att få massage så är det fixat på ett par veckor.
Stretcha FLERA gånger per dag och gå till en Naprapat för att få massage så är det fixat på ett par veckor.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 21:01ja undra hur många där utte i landet som har ont o tror det är skadda fast det bara är o stretcha??
ja undra hur många där utte i landet som har ont o tror det är skadda fast det bara är o stretcha??
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 21:44Du stretchar löparknä på detta viset: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8173
Om du springer och känner av knät så stanna och gör denna stretch, gör du rätt så känns det omedelbart bättre. Det finns en variant av stretch då du sitter ned, men
Du stretchar löparknä på detta viset: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8173
Om du springer och känner av knät så stanna och gör denna stretch, gör du rätt så känns det omedelbart bättre. Det finns en variant av stretch då du sitter ned, men
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 08:00Det finns fler övningar i Stora strechingboken av Kristian Berg.
Det finns fler övningar i Stora strechingboken av Kristian Berg.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 10:48Jag håller med Robert (big surprise för er som känner oss) med tillägget att det kan vara så att känningarna ju kan bero på något, t.ex. ett bäcken som inte beter sig som det ska, och detta något (grundorsaken) visar sig extra mycket när man ökar för myck
Jag håller med Robert (big surprise för er som känner oss) med tillägget att det kan vara så att känningarna ju kan bero på något, t.ex. ett bäcken som inte beter sig som det ska, och detta något (grundorsaken) visar sig extra mycket när man ökar för myck
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 10:50Ja, det finns väl få studier som visar skadeförebyggande effekt av stretching?
Dock, stannar man och stretchar när det gör ont, kan man springa en bit till. Repetera tills du är i mål. 🙂 Funkade för mig.
Ja, det finns väl få studier som visar skadeförebyggande effekt av stretching?
Dock, stannar man och stretchar när det gör ont, kan man springa en bit till. Repetera tills du är i mål. 🙂 Funkade för mig.