Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparknä
You need to log in to create posts and topics.

Jag har drabbats av löparknä och börjar bli väldigt frustrerad. Tänkte höra hur ni gjorde för att bli bra från det och hur lång tid det tog. Behöver alla tips och råd jag kan få! ¨

Maria

Har du fått den diagnosen av en läkare, eller är det vad du själv tror du har fått? Var exakt på knäet har du ont och när får du ont?

Själv så kan jag få ont i knäna när jag springer extremt långt eller om jag har tränat för mycket i backar. Då brukar j

stretcha är ju a o o ju 🙂 klart att man får ont när muskle o sener blir korta o drar i fästena ju

Jag tog en paus den sommaren jag hade löparknä. Sedan stretchade jag en hel del. Då det var dags ökade jag stegfrekvensen och har inte haft problem sedan dess.

Stretcha FLERA gånger per dag och gå till en Naprapat för att få massage så är det fixat på ett par veckor.

ja undra hur många där utte i landet som har ont o tror det är skadda fast det bara är o stretcha??

Du stretchar löparknä på detta viset: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8173

Om du springer och känner av knät så stanna och gör denna stretch, gör du rätt så känns det omedelbart bättre. Det finns en variant av stretch då du sitter ned, men

Det finns fler övningar i Stora strechingboken av Kristian Berg.

Jag håller med Robert (big surprise för er som känner oss) med tillägget att det kan vara så att känningarna ju kan bero på något, t.ex. ett bäcken som inte beter sig som det ska, och detta något (grundorsaken) visar sig extra mycket när man ökar för myck

Ja, det finns väl få studier som visar skadeförebyggande effekt av stretching?

Dock, stannar man och stretchar när det gör ont, kan man springa en bit till. Repetera tills du är i mål. 🙂 Funkade för mig.