Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 11:05Varför ordinerar då både min naprapat och min kiropraktor stretch när rörligheten är försämrad? Och varför blir alltid rörligheten återställd om stretcherna skötts ambitiöst?
Varför ordinerar då både min naprapat och min kiropraktor stretch när rörligheten är försämrad? Och varför blir alltid rörligheten återställd om stretcherna skötts ambitiöst?
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 11:14Jag har ingen aning om vad det är för försämrad rörlighet du brukar drabbas av (löparknä brukar mig veterligen inte ge upphov till någon iaf) men de flesta naprapater och kiropraktorer ordinerar reflexmässigt stretching mot de flesta problem istället för
Jag har ingen aning om vad det är för försämrad rörlighet du brukar drabbas av (löparknä brukar mig veterligen inte ge upphov till någon iaf) men de flesta naprapater och kiropraktorer ordinerar reflexmässigt stretching mot de flesta problem istället för
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 12:18I våras började jag få fruktansvärt ont i knäet när jag sprang, speciellt i uppförsbackar. Då införde jag två nya stretchövningar; dels den som Stefan Lund länkar till och dels en där jag sitter ner och omfamnar ett knä i taget. Efter införandet av dessa
I våras började jag få fruktansvärt ont i knäet när jag sprang, speciellt i uppförsbackar. Då införde jag två nya stretchövningar; dels den som Stefan Lund länkar till och dels en där jag sitter ner och omfamnar ett knä i taget. Efter införandet av dessa
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 12:52Tusen tack för alla svar. Jag tror att mitt löparknä beror på överanträngning. Har nya skor sedan 2 månader tillbaka. Vet inte om dessa kan vara en bidragande orsak, men det ska definitivt undersökas. Har gett mig själv träningsförbud i 1 1/2 vecka nu för
Tusen tack för alla svar. Jag tror att mitt löparknä beror på överanträngning. Har nya skor sedan 2 månader tillbaka. Vet inte om dessa kan vara en bidragande orsak, men det ska definitivt undersökas. Har gett mig själv träningsförbud i 1 1/2 vecka nu för
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 13:05Jag tycker du ska testa massage. Det har räddat mig under ett lopp på 100 km som jag aldrig hade kunnat slutföra om jag inte fick massage vid 50 km. Jag hade fått överansträngning i knäet då. Numera tar jag alltid massage före och efter mina längsta löptä
Jag tycker du ska testa massage. Det har räddat mig under ett lopp på 100 km som jag aldrig hade kunnat slutföra om jag inte fick massage vid 50 km. Jag hade fått överansträngning i knäet då. Numera tar jag alltid massage före och efter mina längsta löptä
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 13:22Jag hade ett efterhängset löparknä 2002.
Jag stretchade - Ingen skillnad.
Jag hade totalt uppehåll tre veckor - Ingen succé
Fick en kortisoninjektion - Nada choklada
Blev tillslut opererad. Ett X-format snitt gjordes i senan över epikondylen/utskottet d
Jag hade ett efterhängset löparknä 2002.
Jag stretchade - Ingen skillnad.
Jag hade totalt uppehåll tre veckor - Ingen succé
Fick en kortisoninjektion - Nada choklada
Blev tillslut opererad. Ett X-format snitt gjordes i senan över epikondylen/utskottet d
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 18:17Just den där stretchövningen är helt omöjlig att få till för mig. Det går bara inte...
Just den där stretchövningen är helt omöjlig att få till för mig. Det går bara inte...
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 19:54- Johan, samma sak för migm men i Stora Strechboken av Kristian Berg så finns det 2 andra övningar som biter riktigt bra.
- Johan, samma sak för migm men i Stora Strechboken av Kristian Berg så finns det 2 andra övningar som biter riktigt bra.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 23:55jag kör den aldrig heller. Jag är inte tillräckligt kompetent för att lyckas utföra den rätt. Jag kör sittande i stället!
jag kör den aldrig heller. Jag är inte tillräckligt kompetent för att lyckas utföra den rätt. Jag kör sittande i stället!
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 18:39Någon som har bilder på de 2 alternativa övningarna?
Någon som har bilder på de 2 alternativa övningarna?