Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jessica, motivera gärna. Jag är mycket intresserad av vad som gör att du avfärdar Fass Läkarbok så lätt.

jätte gärna.
översätter vad de egentligen skrivit

*mekanisk irritation i mjukdel= nått skit skaver mot skelletet
*mjukdel= vet vi inte vad det är och varför det sitter där
*överansträngning= om man inte rör sig så får man inte ont där.
*strechövning= vi

Intressant teori och jag skulle tycka ännu mer om den om det fanns lite vetenskapliga belägg också (fiskar efter källor eller mer att läsa i ämnet 😉 ).

Både Praktisk Medicin och Marathon.se skriver som Fass, dvs att man bör stretcha ut den förkortade m

Min chiropraktor behandlade mitt löparknä på ungefär liknande sätt som Jessica beskriver, men inte exakt. Muskeln gned över ett ben men i detta fallet över knäts utsida. Han knäclte tillbaka mitt knä några cm, kändes det som. Och inom några dar så var int

källhänvisningar jag kan ge dig är thomas nigemann. säkert har han skrivit något i ämnet. sen kan du titta p¨å hur kroppen mekaniskt fungerar.

jag tycker att de fass skriver är dravell. jag tycker att de bara har tittat på symtomen och inte brytt sig om

nej per inget ligamnet.
åter. felet sitter inte i knät

Jessica: HAHAHAHAAAA!

Jag har alltid undrat vad läkare menar, och nu är jag så tacksam över din översättning att jag måste fråga om jag får citera det där i min blogg och sprida ordet vidare till löparsverige!?

självklart

Jessica
OK skönt att det inte är ligamenten. Var menar du på att mitt fel sitter då. Jag låg på mage och han böjde mitt ben uppåt med en arm i knävecket. Sen hoppade han upp på mitt underben med hela sin kroppsvikt och jag kände hur hela knät liksom flytt

men det börjar komma tillbaka nu, inte sant. då har man inte löst problemet utan behandlat symtomen. det kan hjälpa ett tag.
du har redan sagt att du inte får ut lika mycket kraft i ena benet när du cyklar. för mig hör det klockrent ihop, lika som att de