Quote from Guest on 8 March 2007, 21:25Jag tränade förra året inför stockholm marathon, men drog på mig löparknä så var tvungen o bryta loppet då.. men iår tänkte jag göra ett nytt försök! är dock lite orolig för knäet, känner fortfarande av det ibland. Försöker strecha mycket (men det är ju s
Jag tränade förra året inför stockholm marathon, men drog på mig löparknä så var tvungen o bryta loppet då.. men iår tänkte jag göra ett nytt försök! är dock lite orolig för knäet, känner fortfarande av det ibland. Försöker strecha mycket (men det är ju s
Quote from Funbeat user on 8 March 2007, 21:35http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=101255 🙂 Läs den. Kanske finns nåt bra tips där. Handlar bara om knän 🙂
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=101255 🙂 Läs den. Kanske finns nåt bra tips där. Handlar bara om knän 🙂
Quote from Martin Trygg on 9 March 2007, 09:15Jenny: Jag har typ samma problem. Sprang Sthlm marathon förra året, men fick löparknä efter det och har inte kunnat springa på hela hösten + vintern. Har precis börjat komma igång - efter otaliga besök hos idrottsläkare, sjukgymnast, kortisonsprutor i knä
Jenny: Jag har typ samma problem. Sprang Sthlm marathon förra året, men fick löparknä efter det och har inte kunnat springa på hela hösten + vintern. Har precis börjat komma igång - efter otaliga besök hos idrottsläkare, sjukgymnast, kortisonsprutor i knä
Quote from Funbeat user on 9 March 2007, 10:04Har ni något bra tips på stretchning av utsidan av låret?
Har ni något bra tips på stretchning av utsidan av låret?
Quote from jr.karlberg@gmail.com on 9 March 2007, 10:09Denna övningen ska vara bra...
http://www4.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8173
Edit: Jag gjorde den rätt mycket när jag hade problem med mina knän, men i efterhand tror jag att problemet nog var mer att knäna inte var vana vid löpning än att det va
Denna övningen ska vara bra...
http://www4.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8173
Edit: Jag gjorde den rätt mycket när jag hade problem med mina knän, men i efterhand tror jag att problemet nog var mer att knäna inte var vana vid löpning än att det va
Quote from Martin Trygg on 9 March 2007, 10:43Stretchen på bilden ovan känner iallafall inte jag något av, överhuvudtaget. Jag har ett gäng olika som jag gör:
1. Stå med benen korsade, raka ben, böj ner överkroppen
2. Ligg på sidan och tryck upp överkroppen med handen (känns i hela sidan), rak höft
Stretchen på bilden ovan känner iallafall inte jag något av, överhuvudtaget. Jag har ett gäng olika som jag gör:
1. Stå med benen korsade, raka ben, böj ner överkroppen
2. Ligg på sidan och tryck upp överkroppen med handen (känns i hela sidan), rak höft
Quote from Linnea Persson on 9 March 2007, 10:55Nä, den där stretchen på bilden förstår jag mig inte på, den rekommenderas alltid men inte ens när min naprapat hjälper till så känner jag nåt av den.
Nä, den där stretchen på bilden förstår jag mig inte på, den rekommenderas alltid men inte ens när min naprapat hjälper till så känner jag nåt av den.
Quote from Therese Woodhill on 9 March 2007, 11:04är det en läakre som sagt att du har löparknä? eller egen diagnos?
Man ka ju ha löparknä och schlatters sjuka(springpojkssjuka)
stor skillnad och skilland i att behandla.Hör du ett knäppande ljud ibland från höften när du springer?
är det en läakre som sagt att du har löparknä? eller egen diagnos?
Man ka ju ha löparknä och schlatters sjuka(springpojkssjuka)
stor skillnad och skilland i att behandla.
Hör du ett knäppande ljud ibland från höften när du springer?
Quote from jr.karlberg@gmail.com on 9 March 2007, 11:08Det var intressant att övningen inte funkar.
Menar ni att ni inte känner att den hjälper mot besvären eller att ni inte känner att något stretchas?
Det var intressant att övningen inte funkar.
Menar ni att ni inte känner att den hjälper mot besvären eller att ni inte känner att något stretchas?
Quote from Funbeat user on 9 March 2007, 12:07Bra tips, tackar!
Jag får pröva mig fram vilken som ger bäst effekt.
3:an kör jag faktiskt fast med vikt ben på bänken (eller soffarmstödet i mitt fall) men det drar bara i sätesmuskeln. Dock är det en av mina favoritstretchar, den ger väldigt mycket o
Bra tips, tackar!
Jag får pröva mig fram vilken som ger bäst effekt.
3:an kör jag faktiskt fast med vikt ben på bänken (eller soffarmstödet i mitt fall) men det drar bara i sätesmuskeln. Dock är det en av mina favoritstretchar, den ger väldigt mycket o