Quote from Linnea Persson on 9 March 2007, 12:47Jag känner ingen stretch, när naprapaten sliter som värst kan det dra lite uppe vid bröstkorgen men det är väl inte där det ska ta. Jag lider å andra sidan av att vara överrörlig på vissa ställen på kroppen och väldigt låst och stel på andra, vilket iblan
Jag känner ingen stretch, när naprapaten sliter som värst kan det dra lite uppe vid bröstkorgen men det är väl inte där det ska ta. Jag lider å andra sidan av att vara överrörlig på vissa ställen på kroppen och väldigt låst och stel på andra, vilket iblan
Quote from Martin Trygg on 9 March 2007, 13:21Oscar: Båda delarna. Den känns inte, någonstans, och dessutom så hjälper den inte. Men sen är det ju också så att ITB-senan är rätt stark och svårstretchad!
Oscar: Båda delarna. Den känns inte, någonstans, och dessutom så hjälper den inte. Men sen är det ju också så att ITB-senan är rätt stark och svårstretchad!
Quote from Katarina Lindbäck on 9 March 2007, 15:18Bidrar med en bra länk om löparknä från Stockholm city triathlon:
http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
Bidrar med en bra länk om löparknä från Stockholm city triathlon:
Quote from Funbeat user on 9 March 2007, 17:05Finns det något sätt man kan träna knät för att förebygga att det händer???
Finns det något sätt man kan träna knät för att förebygga att det händer???
Quote from Urban Nilsson on 9 March 2007, 19:20Det handlar om korta muskler som är fästa vid knät. Stretcha, stretcha och stretcha. Glöm inte sätet heller. Den hänger ihop med muskeln som drar vid löparknä.
Det handlar om korta muskler som är fästa vid knät. Stretcha, stretcha och stretcha. Glöm inte sätet heller. Den hänger ihop med muskeln som drar vid löparknä.
Quote from Funbeat user on 9 March 2007, 20:09Var väl bra övningar där uppe på länken (inom funbeat) jag skrev, Jag tyckte då de verkade vettiga.
Sedan enkla grejer som att stå på ett ben i 20-60sec är bra. Då övar du upp balans i knät.
Var väl bra övningar där uppe på länken (inom funbeat) jag skrev, Jag tyckte då de verkade vettiga.
Sedan enkla grejer som att stå på ett ben i 20-60sec är bra. Då övar du upp balans i knät.
Quote from Funbeat user on 9 March 2007, 20:51Bra länk Peter! Kopierades som worddokument (H:)
Bra länk Peter! Kopierades som worddokument (H:)
Quote from Martin Trygg on 12 March 2007, 08:54Det handlar inte om korta muskler, utan en sena (IleoTibialaBandet) som blir spänd, kort och glider över en slemsäck som blir irriterad. Men det är stretch som gäller för att förebygga (och behandla)!
Det handlar inte om korta muskler, utan en sena (IleoTibialaBandet) som blir spänd, kort och glider över en slemsäck som blir irriterad. Men det är stretch som gäller för att förebygga (och behandla)!
Quote from Urban Nilsson on 12 March 2007, 10:03Aha, ok.
Jag utgick från en bok om stretching. Den är inte helt bra på orsaker o dyl men fantastisk på att visa hur man botar problem.Ett riktigt bra exempel är t ex att när det drar under knäskålen så stretchar jag rumpan på tre olika sätt enligt anvi
Aha, ok.
Jag utgick från en bok om stretching. Den är inte helt bra på orsaker o dyl men fantastisk på att visa hur man botar problem.
Ett riktigt bra exempel är t ex att när det drar under knäskålen så stretchar jag rumpan på tre olika sätt enligt anvi
Quote from Martin Trygg on 12 March 2007, 10:56Haha, det har du nog helt rätt i. I mitt fall så är iof slemsäck oftast ett negativt ord, eftersom mina får för sig att bli inflammerade till som tätt.
Vilka stretchar gör du för att få bort när det spänner under knät? Och; vad är det för bok??? Låter so
Haha, det har du nog helt rätt i. I mitt fall så är iof slemsäck oftast ett negativt ord, eftersom mina får för sig att bli inflammerade till som tätt.
Vilka stretchar gör du för att få bort när det spänner under knät? Och; vad är det för bok??? Låter so