Quote from Guest on 1 June 2013, 15:07Chefen för Olso maraton säger bla följande:
"- Det er uetisk rett og slett. Kommersielle aktører tar penger for noe alle egentlig kan. Det er bare blitt litt populært å springe så derfor skal man ut og ”lære” folk å gjøre det. Det er mange som ønsker å t
Chefen för Olso maraton säger bla följande:
"- Det er uetisk rett og slett. Kommersielle aktører tar penger for noe alle egentlig kan. Det er bare blitt litt populært å springe så derfor skal man ut og ”lære” folk å gjøre det. Det er mange som ønsker å t
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 15:17Det är väl frivilligt att anmäla sig?
Det känns som att det i så fall finns annat som är en smlula mer oetiskt, typ:
Cigaretter
SUVar
Människohandel
...
Det är väl frivilligt att anmäla sig?
Det känns som att det i så fall finns annat som är en smlula mer oetiskt, typ:
Cigaretter
SUVar
Människohandel
...
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 19:52Oslo Marathon är gratis förstås? Jag sympatiserar med tanken, men verkligheten är ju inte riktigt så enkel tyvärr.
Oslo Marathon är gratis förstås? Jag sympatiserar med tanken, men verkligheten är ju inte riktigt så enkel tyvärr.
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 20:13Oslo maraton anordnar gratis löparkurser.
Oslo maraton anordnar gratis löparkurser.
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 20:28Tony Isaksen anser att en löprunda ska vara gratis och att de som håller löparkurser tar betalt för något som alla kan. Såvitt jag vet så ÄR det gratis att springa och ja, de allra flesta människor kan springa men man kan också alltid bli bättre. Nu har j
Tony Isaksen anser att en löprunda ska vara gratis och att de som håller löparkurser tar betalt för något som alla kan. Såvitt jag vet så ÄR det gratis att springa och ja, de allra flesta människor kan springa men man kan också alltid bli bättre. Nu har j
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 20:45Håller med Veroniqa.
Det ska alltså finnas "någon" som har något slags ansvar att anordna sådana kurser utan kostnad/intäkter. Vem åligger det ansvaret? Vem beslutar om det? Ska det vara en del i den demokratiska processen här i landet?
Det finns vissa
Håller med Veroniqa.
Det ska alltså finnas "någon" som har något slags ansvar att anordna sådana kurser utan kostnad/intäkter. Vem åligger det ansvaret? Vem beslutar om det? Ska det vara en del i den demokratiska processen här i landet?
Det finns vissa
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 21:27Personligen anser jag att alla som tar betalt för att lära ut löpning ska stå till svars för de eventuella skador som adepterna drabbas av pga träningen och stå för kostnaderna för dessa. Vilket som minimum skulle vara att betala tillbaka hela den summan
Personligen anser jag att alla som tar betalt för att lära ut löpning ska stå till svars för de eventuella skador som adepterna drabbas av pga träningen och stå för kostnaderna för dessa. Vilket som minimum skulle vara att betala tillbaka hela den summan
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 21:31Håller med, i alla fall om de utger sig för att minska skadeproblem.
Håller med, i alla fall om de utger sig för att minska skadeproblem.
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 21:50Utbud och efterfrågan!
Utbud och efterfrågan!
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 21:54Jag kan säga att om jag hade gått löparkurser för 20 år sedan istället - då hade jag *sparat* en hel del pengar som jag istället tvingades lägga på inlägg, sjukgymnastik m m, innan jag lärde mig att springa ordentligt. Huvudsakligen via gratisinfo, men äv
Jag kan säga att om jag hade gått löparkurser för 20 år sedan istället - då hade jag *sparat* en hel del pengar som jag istället tvingades lägga på inlägg, sjukgymnastik m m, innan jag lärde mig att springa ordentligt. Huvudsakligen via gratisinfo, men äv