Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparkurser oetiska
You need to log in to create posts and topics.

Låter mera som en marknadsföringsplog för maraton och att få gratispoäng genom att få andra löpkursanordnare att se ut som ockrare.

Det oetiska ligger väl i att försöka lura i människor att det finns ett rätt sätt att springa på.

Vi människor är ju "born to run" och behöver egentligen inga kurser. Det enda vi behöver är att börja springa så kommer tekniken av sig själv. Enda faran l

Hmm, kanske all kunskap är medfödd? Borde vi då skippa skolan, musikskolan, fotbollsskolan, trafikskolan, relationsskolan...

Problemet är väl dessa som predikar EN sanning fast då kan jag tycka att det finns betydligt värre sekter än de som predikar löpn

Krister, jag vågar påstå att den tesen ställer till (ännu) mer problem än dåliga löpteknikkurser gör. Är ni som förfäktar den tesen beredda att betala skadestånd till alla som skadar sig på grund av den?

Patrik: Trafik, musik och fotboll är väl knappast något vi människor har sysslat med sen vi klättrade ner från träden eller ... ?

Klas: Vi lär oss krypa, gå och sen springer vi. Tar vi bara det lugnt och låter kroppen styra så finner vi att löpning är vä

Och hur gör man för att ta det lugnt och låta kroppen styra? Många vill gärna ha hjälp med det, även om de skulle kunna lista ut det själva med tålamod. Det gäller ju princip all undervisning att man skulle kunna klara sig utan med självstudier.

Kan bara hålla med Tibor helt i hans inlägg ovan. Jag själv anser mig vuxen nog att avgöra huruvida jag vill betala för något eller ej - är det inte värt pengarna så låter jag bli, svårare än så är det inte.

För att lära sig ta det lugnt så behövs inga teknikkurser hur man ska springa.

Jag tycker det är märkligt att det behövs kurser i löpning nuförtiden. När försvann förmågan att springa? Är det orsaken till att det gick så mycket fortare på 80-talet? Är

Ett bra löpsteg kanske inte kommer så naturligt för alla? Jag vet själv att jag definitivt uppskattar den löpklinik och efterföljande konsultationen jag har gjort.

Jag tycker inte att de är oetiska, absolut inte. Vill folk gå och tycker att det är roligt så är det väl bara bra om de gör det. Men visst, man behöver inte gå någon kurs för att lära sig löpträna. Man kan enkelt läsa sig till kunskapen t ex på marathon.s