Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparkurser oetiska
You need to log in to create posts and topics.

@Krister: Jag förstår vad du försöker säga, men jag tror en del går för att de känner sig osäkra. Det tror också att det är bättre för att det kostar en massa och har en "känd" tränare som ordnar. Sen vill de inte gå med i en klubb fast det i princip är g

I artikeln diskussionen handlar om nämner de motivation också, det finns de som tycker det är roligare att träna om de gör de i grupp.

Men det är ju bra att Oslo Marathon har startat gratisträningar och planerar att starta på fler platser i Norge.

Då f

Hela diskussionen bygger på ett outtalat påstående "det finns aktörer som tar pengar för att lära folk springa".

Kanske att det finns finns såna, det finns också fuskare inom de flesta andra branscher. Men de flesta i träningsbranschen tar väl betalt för

Så fort nån säger "naturligt" rynkar jag pannan.

Att föda barn är naturligt - lägg ner förlossningsvården!
Att bekämpa infektioner är naturligt - förbjud antibiotika!

Dubbelpost

Jag tolkar uttalandet så att dessa kurser inte hjälper, och att det därför skulle vara oetiskt. Men så kanske han inte menade?

Gör man ett sådant generaliserat uttalande är man ju dum på riktigt. 🙂

Eller inte.

Åtminstone ibland!

Ja vet man varför alla går dessa kurser och vad alla vill ha hjälp med och det är något som omöjligen kan uppfyllas av någon är man inte dum på riktigt. 🙂