Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparkurser oetiska
You need to log in to create posts and topics.

Krister, problemet är att många som börjar springa som vuxna har lagt sig till med dålig teknik och vet inte hur de ska komma till rätta med det. De skulle kunna göra det själva utan större problem, men de vet inte i vilken ände de ska börja. Det varierar

Isf är det ju "oetiskt" att ta betalt för matlagningskurser också. Alla har rätt att äta och människan har ätit mat i alla tider. Varför ska vi tillåta att komersiella företag tjänar pengar på det?

Vill jag gå en kurs i barfotalöpning så tycker jag att j

Rolle (t+)

Fattar, precis som flera andra i tråden, inte problemet. Ni som lyckats hitta ett naturligt löpsteg av er själva, grattis till er. Vi som vill ta hjälp för att göra det borde få det, tycker jag.

Jag har också ägnat nästan tio år åt att försök

Verkar som ni inte vill fatta vad jag skriver. Men jag gör ett sista försök.

Det oetiska ligger i när kursarrangörer försöker inbilla människor att de måste gå en kurs för att lära sig något så naturligt som att springa.

Matlagning, japansk stridskonst

Tja, det finns ju andningskurser...

Någon som sett gå-kurser?

Krister, älgar som springer fel springer långsammare och blir ett enklare byte för jägaren eller vargen så det problemet löser sig själv med evolution, tid och tålamod. 🙂

Krister, vad är det för onaturligt med kurs? Jag har lurat med mej många nybörjare ut i spåret. Då brukar jag ha lite tips på tekniska detaljer. Är vi onaturliga då?

Krister, du har nog inte varit så tydlig på den punkten. Vilka arrangörer försöker inbilla folk att de måste gå en kurs för att lära sig springa? Jag håller med om att det låter oetiskt. Men det var väl inte ämnet för tråden?

"Det er uetisk rett og slett. Kommersielle aktører tar penger for noe alle egentlig kan. Det er bare blitt litt populært å springe så derfor skal man ut og ”lære” folk å gjøre det. Det er mange som ønsker å tjene penger på dette"

Jag trodde att det var d

Jag ser inget där om att man måste. ????