Quote from Guest on 27 June 2007, 22:44Jag har pressat mig för hårt nu, är jättekul men för mycket "mind over matter" och smärta är högsta formen av njutning (jag har masochistiska tendenser)
Jag gick lite väl snabbt till milen och känner mig som en urvriden trasa, känns som jag behöver 3-4 da
Jag har pressat mig för hårt nu, är jättekul men för mycket "mind over matter" och smärta är högsta formen av njutning (jag har masochistiska tendenser)
Jag gick lite väl snabbt till milen och känner mig som en urvriden trasa, känns som jag behöver 3-4 da
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 22:54EN kompis skickade den här länken
http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_trainingKolla referenserna, ser lovande ut!
EN kompis skickade den här länken
http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_training
Kolla referenserna, ser lovande ut!
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 23:39HIIT är tufft för kroppen, om du känner dig sliten redan nu skulle jag nog inte ge mig på det om jag vore som du.
HIIT är tufft för kroppen, om du känner dig sliten redan nu skulle jag nog inte ge mig på det om jag vore som du.
Quote from Lars Mörrby on 28 June 2007, 07:22Jag tror mer på lågintensiv träning a la Colting, åtminstone för oss som inte tävlar.
Jag tror mer på lågintensiv träning a la Colting, åtminstone för oss som inte tävlar.
Quote from Camilla Höög on 28 June 2007, 08:12Lågintensiv träning under lång tid gör väldigt ont också...om det är smärtan man är ute efter 😉
Jag tror på Coltings teknik och kör mycket lågintensivt med inslag av högintensivt. Ett pass får gärna vara 2-5 timmar.
Lågintensiv träning under lång tid gör väldigt ont också...om det är smärtan man är ute efter 😉
Jag tror på Coltings teknik och kör mycket lågintensivt med inslag av högintensivt. Ett pass får gärna vara 2-5 timmar.
Quote from Urban Nilsson on 28 June 2007, 08:16Man brukar dela upp löpträningen i tre intensitetsfaser: Lågintensiv, medel och hög. Fördelningen är: 70% av din träning ska vara lågintensiv, 20% medel och 10% hög.
Om du springer en totalmängd under en vecka på 5 mil ska den högintensiva delen således
Man brukar dela upp löpträningen i tre intensitetsfaser: Lågintensiv, medel och hög. Fördelningen är: 70% av din träning ska vara lågintensiv, 20% medel och 10% hög.
Om du springer en totalmängd under en vecka på 5 mil ska den högintensiva delen således
Quote from Catharina Brattlin on 28 June 2007, 09:42*Hrmf* nu är det det här med pulsen igen...
Mina långpass som jag har kört hitills en gång i veckan (max 21 km) ligger jag på 150-160 i puls, och det känns för mig som lågintensivt, men är enligt beräkningar medelintensivt. Tempopassen håller jag över 17
*Hrmf* nu är det det här med pulsen igen...
Mina långpass som jag har kört hitills en gång i veckan (max 21 km) ligger jag på 150-160 i puls, och det känns för mig som lågintensivt, men är enligt beräkningar medelintensivt. Tempopassen håller jag över 17
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 09:47Sylvia, kan det vara så att du har högre maxpuls än vad du tror? I sådana fall stämmer det ju.
EDIT: Tror också så som du skriver att tycker man det är j-igt jobbigt, så kör man inte lågintensivt även om pulsen visar något annat, då är det bara att anpa
Sylvia, kan det vara så att du har högre maxpuls än vad du tror? I sådana fall stämmer det ju.
EDIT: Tror också så som du skriver att tycker man det är j-igt jobbigt, så kör man inte lågintensivt även om pulsen visar något annat, då är det bara att anpa
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 10:15Givetvis har du högre maxpuls än vad tabellerat, Sylvia.
Hur mycket högre vet jag inte, men högre.Du är helt enkelt fysiologiskt ung för din ålder 😉
Givetvis har du högre maxpuls än vad tabellerat, Sylvia.
Hur mycket högre vet jag inte, men högre.
Du är helt enkelt fysiologiskt ung för din ålder 😉
Quote from Catharina Brattlin on 28 June 2007, 10:31Tack Lingling (H:)!
Tanken har slagit mig också, och funderar ibland på att göra ett riktigt test...fast å andra sidan är det väl en nära-döden-upplevelse.
För tio år sedan, under en step-aerobic-utbildning (när jag skulle liscensieras), gjorde vi ett
Tack Lingling (H:)!
Tanken har slagit mig också, och funderar ibland på att göra ett riktigt test...fast å andra sidan är det väl en nära-döden-upplevelse.
För tio år sedan, under en step-aerobic-utbildning (när jag skulle liscensieras), gjorde vi ett