Quote from Alva Nordin on 28 June 2007, 15:12Ja du Daniel, det var ju lustigt 🙂 Har du gjort maxpulstest och jämfört, från när du var mindre tränad och nu?
Verkar som alla hört olika saker om det här med maxpulsen, vore kul att reda ut begreppen med någon form av vetenskap men vet inte riktigt v
Ja du Daniel, det var ju lustigt 🙂 Har du gjort maxpulstest och jämfört, från när du var mindre tränad och nu?
Verkar som alla hört olika saker om det här med maxpulsen, vore kul att reda ut begreppen med någon form av vetenskap men vet inte riktigt v
Quote from Urban Nilsson on 28 June 2007, 15:35>Har du gjort maxpulstest och jämfört, från när du var mindre tränad och nu?
Ja.
>Har du gjort maxpulstest och jämfört, från när du var mindre tränad och nu?
Ja.
Quote from Urban Nilsson on 28 June 2007, 15:36En teori kan väl också vara att jag tidigare inte varit tränad nog att komma nära min maxpuls och nu är jag det.
En teori kan väl också vara att jag tidigare inte varit tränad nog att komma nära min maxpuls och nu är jag det.
Quote from Catharina Brattlin on 28 June 2007, 16:06Lingling, är det 220 för kvinnor??? Jaha, då har jag helt klart högre maxpuls än beräknade 184 (220-36)...nuddade 183 i tisdags...och jag överlevde! 😀
Mina långpass kör jag i såfall på 87 % av maxpulsen...inte illa för en "dam" som är närmare 40 än 30.
Lingling, är det 220 för kvinnor??? Jaha, då har jag helt klart högre maxpuls än beräknade 184 (220-36)...nuddade 183 i tisdags...och jag överlevde! 😀
Mina långpass kör jag i såfall på 87 % av maxpulsen...inte illa för en "dam" som är närmare 40 än 30.
Quote from Lotta Nordberg on 28 June 2007, 16:59> En teori kan väl också vara att jag tidigare inte varit tränad nog att komma nära min maxpuls och nu är jag det.
Det är nog en mycket bättre teori i så fall. Det är inget lek att pressa sig upp till maxpulsen. Det krävs en kropp som klarar rätt höga på
> En teori kan väl också vara att jag tidigare inte varit tränad nog att komma nära min maxpuls och nu är jag det.
Det är nog en mycket bättre teori i så fall. Det är inget lek att pressa sig upp till maxpulsen. Det krävs en kropp som klarar rätt höga på
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 18:24Det måste ju också vara så att ju bättre mjölksyratålighet man har desto högre maxpuls kan man pressa sig till!!??(L)(L)(L)(L)
Det måste ju också vara så att ju bättre mjölksyratålighet man har desto högre maxpuls kan man pressa sig till!!??(L)(L)(L)(L)
Quote from Fredrik Närenfors on 28 June 2007, 19:16Sylvia. Min maxpuls är nästan 30 slag högre än den beräknade, så släng den där formeln all världens väg. Beräknad puls är 220-56 = 164, uppmätt på cykel = 191. Vi har haft många och långa diskussioner om detta både här på funbeat och andra Forum.
Faktum
Sylvia. Min maxpuls är nästan 30 slag högre än den beräknade, så släng den där formeln all världens väg. Beräknad puls är 220-56 = 164, uppmätt på cykel = 191. Vi har haft många och långa diskussioner om detta både här på funbeat och andra Forum.
Faktum
Quote from Catharina Brattlin on 28 June 2007, 21:34Jo, jag vet Per, att detta har diskuterats i det oändliga, men...jag har precis börjat träna (löpa) med pulsklocka, och tyckte det var intressant att höra andras synpunkter på mina "jag-kan-inte-följa-pulszoner"-frågor.
Jag kommer även i fortsättningen
Jo, jag vet Per, att detta har diskuterats i det oändliga, men...jag har precis börjat träna (löpa) med pulsklocka, och tyckte det var intressant att höra andras synpunkter på mina "jag-kan-inte-följa-pulszoner"-frågor.
Jag kommer även i fortsättningen
Quote from Funbeat user on 29 June 2007, 10:28Sylvia; 220 är det värde som både iForms sida och min klocka verkar köra på.
Någon annan kanske kommit på att 226 är ett bättre startvärde för kvinnor?Att formelns träffsäkerhet inte är ngt vidare kan vi nog vara överens om hursomhelst. 🙂
Sylvia; 220 är det värde som både iForms sida och min klocka verkar köra på.
Någon annan kanske kommit på att 226 är ett bättre startvärde för kvinnor?
Att formelns träffsäkerhet inte är ngt vidare kan vi nog vara överens om hursomhelst. 🙂