Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöparshorts vs tights?
You need to log in to create posts and topics.

För mig finns det inget bättre än att springa omkring i tävlingssplits med bar överkropp. Det är sommar det!

Shorts över tajts är en del av crossfitsjukan.

Det har blivit mer och mer korta tights, då jag tenderar att få skavsår av shorts på längre sträckor tyvärr, annars hade det blivit shorts rakt av.

Det är rätt individuellt vad som är tufft eller feminint av tigghts eller shorts. Personligen tycker jag shorts är mer sportigt och tufft medan tights är mer feminit. Men sen kan det bero på vad man kombinerar det med. Som på Marcus "Mackans" bild ovan ka

Jag kör som du Jimmy, men ofta lös tröja (och vaselin) - dock samma skäl...

Ingen som testat tights över shorts? 🙂

Jorå, jag har värmt upp inför tävling på detta sätt ett flertal gånger.

"Jag tycker man ofta ser mer drivna löpare ha shorts över tights."

Efter en mindre statistisk undersökning längs Kungsholms Strand håller jag inte med. De som har shorts över tights är yngre män (18 - 28 ca) som ser ut som ovana löpare, mer som fotbolls

Shorts över tights såg töntigt ut redan för 30 år sedan: https://www.youtube.com/watch?v=rC5sm0eLivU&feature=related

Gillade mina splitshorts fram till 28km på stockholmsmaran nu i början av juni. Då plötsligt slog det mig att jag aldrig hade kört med dem på längre långpass, utan bara på halvmaror. Fick lårskav, trots vaselinpreppad...inte kul.

Har precis varit och te