Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon mer än jag som är less på kvaliten i Hellasgården i Nackas spår, dåligt utmärkt, (speciellt milspåret) mkt rötter, buskar i vägen mm.
Undersköna Hellas borde kunna stoltsera med bättre löparspår.
Har mailat Kontakten på Hellas hemsida utan respons,

Håller helt med, har ganska nyligen börjat springa där, skrev ut en karta från internet över spåren och trodde att det inte skulle bli några svårigheter att koppla ihop de två spårsystemet (Hellas och den del som Sthlm stad har) till en länge runda. Tänkt

Håller med om den dåliga märkningen på gamla milspåret men i övrigt tycker jag att det spåret är fantastiskt! Underhållande och varierande terräng, stärkande backar och en och annan sträcka med bra väg/stig där man kan ta ut steget.

Vill man ha fint pre

Ge mig en sprayburk så kan jag märka upp milspåret:).

Markeringarna är undermåliga men man måste ha i åtanke att det förmodligen är orienterare som dragit sträckningen av milspåret. Därav rötterna, stenarna och den nästan löjligt branta väggen i Sandabacken. Orienterarna vill ha det så och det kan vara bra o

Som jag har fattat det finns det några vandringsleder som man kanske kan blanda ihop (apropå otydlig märkning med många färger). Till exempel finns det en annan femma som går på andra sidan källtorpssjön, också den med gula prickar. Kanske att det går att

Underlaget är väl precis så varierat som man vill att det ska vara i terrängspår. Vill man springa på lite bättre underlag kan man väl ta ett annat spår helt enkelt.

Märkningen av 10 km-spåret är däremot rena skämtet på vissa ställen. Jag håller på och

Ja, märkningen är skrämmande dålig. Man är i det närmaste chanslös att springa rätt (som man tänkt) om man inte sprungit där många gånger innan. Hur svårt kan det vara att märka upp ordentligt?

Oj! Jag som tänkte bärja springa där i Hellas.

Min kille lurade mig dit för jätte länge sen för att cykla. Kvällen slutade med frustation och aldrig mer min cykel i den där skogen. Han tyckte det var jätte skoj, klart, han har ju bra cykel.

Men då tän

Är det ngn av er som har kontaktuppgifter till dem som sköter spåret? I så fall: maila dem kritiken. De blir nog glada över att få feedback som bidrar till att förbättra spåret.