Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpartights?
You need to log in to create posts and topics.

Är i stånd att investera i ett par löpartights att springa i. Har kollat runt lite, och hittar bl a hos Craft ett par i caprimodell med MUSKELSUPPORT. Innebär det att ben/rumpmusklerna ligger still under tightsen eller vad? Och är det en fördel för själva

Jag har ett par trekvarts Adidas som jag är väldigt nöjd med. Muskelsupport - fattar nada om jag ska vara ärlig? Tightsen är ju verkligen tajta - sitter som en smäck. Och när man springer är ju musklerna spända och då behöver dom väl ingen bh? 🙂 Ja det

Jag har ett par fullånga löpartights från Newline. Inget speciellt med dem. Sitter tight, värmer när det är kallt.

Ta ett par som sitter skönt och värmer lagom mycket för de temperaturer du ska springa i.

Köpte nyss ett par trekvartare på Stadium. Nike, 399 spänn (tror jag). Fantastiskt sköna! Praktiskt liten ficka på ryggen/svanken och dragkedjor i benen. Som en smäck, var ordet (t+)

Jag har ett par Newline, trekvarts på sommaren, och ett par Craft, långa vintertights. Tror att jag har provat mig igenom alla olika märken...

Lite tips att tänka på: Kolla resåren under knät. Den får inte sitta åt för hårt eller ha friliggande gummitråd

Håller med Mela om det där med resåren och då framför allt i midjan - den får inte sitta åt för hårt. Brallorna ska ju sitta åt som en smäck tycker jag och det kan innebära att man får köpa en ganska liten storlek. Då blir det obehagligt om brallorna skär

Håller verkligen med om resåren, jag brukar gå upp en eller två storlekar när jag köper löpartights bara för att slippa att resåren sitter åt, tyvärr förlorar man ju tightheten (intressant ord, men ni förstår nog) i benen då.

Annars vet jag att många sp

På mina senast köpta brallor klippte jag bort resåren och fixade en ny lösare. Det gick jättebra trots att jag är en symässig katastrof! 🙂

Tack alla för era svar. 🙂

Har en bild klar för mig vad jag ska tänka på vid köp. Vill ju inte lägga många hundra på något som känns lika "dåligt" som mina jazzbrallor som tills nu har fått tjäna som springbyxor. I aerobicskläder-och skor gillar jag Nik

Det är ju ett alternativ förstås, det ska jag nog testa nästa gång.