Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpartights?
You need to log in to create posts and topics.

Gör det Mimmi. Det finns ju bred resår på metervara. Jag klippte först bort den befintliga resåren precis i underkant, Sydde ihop den nya resåren så lång jag behövde den och sydde sedan fast den från rätsidan. La resåren lite omlott över byxkanten och syd

Jag ser ut som en barbamama i mina svarta tights som jag köpt på netto för en billig peng, men de sitter skönt och andas o klämmer inte nånstans, så de funkar bättre o springa i än mina vindbyxor från adidas...

Mia: Barbamamma är jättegullig tycker jag...

Jag tycker det är hemskt att springa om kläderna flaxar omkring - passar det inte får dom blunda, eller hur! 🙂

Barbamamma är mkt söt och JAA det är ingen skönhetstävling när man tränar...vilken kille är snygg i cykelbyxor m blöja eller tight heller för den delen...hur vältränade de än är...

Komfort o funktion för skönhet, snygga blir vi ju AV träningen....:D

Poängen med tighta löpartights/shorts är att de håller musklerna på plats och muskeltröttheten, som kommer av att musklerna rör sig upp och ner, minskar. Man ska bli trött av att använda musklerna, inte p g a att de studsar, vilket de gör oavsett hur trän

Tack Susanna, det var det jag trodde att "muskelsupport" betydde. Jag har inte speciellt tjocka lår, men upplever ändå att saker och ting studsar, vilket gör att jag känner en annan slags trötthet i benen, inte vanlig trötthet, coh det kan säkert bero på

Lyfter denna diskussion igen efter att ha letat runt hela stan (hmm gick väl ganska fort då stan inte är så stor) efter ett par tre kvarts löpartights. Det var inte lätt... NIKE har ju nåt ofog med att sätta resår strax nedanför knät på sina, vilket hamna

De ska sitta skönt och som en andra hud, dvs. inte glida omkring och skava. Det borde finnas en snodd man kan dra åt i midjan om du riskerar att de glider ner.

> Efter många om och men har jag i alla fall släpat hem ett par craft med neongula sömmar (?), men nu är ju den stora frågan är det rätt storlek?

Det är väl ganska enkelt att kolla om du har dem hemma? 😉