Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpband lutning
You need to log in to create posts and topics.

Nej, det går inte att räkna ut. Är ju ungefär samma som att räkna ut vad man förlorar i tid på en backig mil jämfört med en platt mil. Det enda man kan göra är att ge en uppskattning baserad på erfarenhet, Dock, tror jag, så är det en ganska begränsad erf

Tack Fia-Lotta.. Jag tänkte som du men vågade inte säga nåt, haha

Anna: Törs man visa att man är barnslig nog att springa omkring med en ballong i näven har man lixom redan gått över "skämmighetsgränsen". Då är det bara å köra på med puckostilen..... 😀

Fia-Lotta: Om du kör med den där ballongen på löpbandet blir det allt lite skämmigare 😀

Jim: Du har ingen aaaaaning om vad jag kör med på löpbandet. (H)

Tack och man måste våga fråga fast någon tycker frågan är "pucko".

Arne: Jag tror inte någon tyckte att frågan var pucko! Och hade någon tyckt det hade det väl inte spelat någon roll. 🙂

Arne,

för att utveckla det lite - det är kanske teoretiskt möjligt att räkna på effektutvecklingen du hade
när du sprang med hög lutning och sedan räkna på hur snabbt du skulle kunna springa på plant underlag vid samma effektutveckling. Hade du varit cyk

På dom flesta löpband finns det ju kaloruförbrukningsräknare. Tror inte dom är speciellt tillförlitliga iofs, men som jämförelsematerial borde det väl funka hyfsat. Knappa in dina värden och kör båda varianterna (på samma löpband). Då får du åtminstone et

Forts: Om du drar igång löpbandet i den lutningen med den farten och kollar vad det står för kaloriförbrukning/timme och sedan planar ut bandet och ökar farten tillssamma förbrukning visas. Då borde du kunna se "jobbighetsskillnaden" på ett ungefär. Eller