Quote from Guest on 11 February 2009, 14:00Löptränar med Göteborgsvarvet som främsta mål. (Debutant) På sistone har det varit halt o jäkligt att springa ute, så det har blivit en del på löpnbandet istället. Är det skonsamt om man jämför med asfalt? Har hittills inte sprungit mycket på asfalt. Har
Löptränar med Göteborgsvarvet som främsta mål. (Debutant) På sistone har det varit halt o jäkligt att springa ute, så det har blivit en del på löpnbandet istället. Är det skonsamt om man jämför med asfalt? Har hittills inte sprungit mycket på asfalt. Har
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 14:10Ja, löpband är ganska skonsamt i bemärkelsen lite lagom sviktande och ostumt. Jag tycker iofs att asfalt är rätt skonsamt det med om man jämför med tex kullersten eller betong.
Ja, löpband är ganska skonsamt i bemärkelsen lite lagom sviktande och ostumt. Jag tycker iofs att asfalt är rätt skonsamt det med om man jämför med tex kullersten eller betong.
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 14:29Löpbandet är mjukare... tänk på att när du kommer över på asfalten igen så kommer du antagligen att ta slut snabbare än på löpbandet, eftersom du inte är van vid asfalt. Försök att komma ut så tidigt som möjligt... variera underlag ofta...
Löpbandet är mjukare... tänk på att när du kommer över på asfalten igen så kommer du antagligen att ta slut snabbare än på löpbandet, eftersom du inte är van vid asfalt. Försök att komma ut så tidigt som möjligt... variera underlag ofta...
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 04:26ett annat tips är att variera hastigheten samt lutningen mkt på löpbandet... då blir det mer "naturligt" jmf med utomhus.
alla e olika, mitt favounderlag är asfalt. rent knämässigt så tycker jag inte löpbandet tär såsom t.ex betong gör...
ett annat tips är att variera hastigheten samt lutningen mkt på löpbandet... då blir det mer "naturligt" jmf med utomhus.
alla e olika, mitt favounderlag är asfalt. rent knämässigt så tycker jag inte löpbandet tär såsom t.ex betong gör...
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 06:30Sätt gärna löpbandet på 0,5% - 1,5% lutning, så simuleras det motstånd du har utomhus. Löpbandet är ju utmärkt för just backträning, vilket stärker muskulaturen.
10 km i typ 3% lutning ger benen en bra omgång.Jag har använt löpbandet mycket på sistone
Sätt gärna löpbandet på 0,5% - 1,5% lutning, så simuleras det motstånd du har utomhus. Löpbandet är ju utmärkt för just backträning, vilket stärker muskulaturen.
10 km i typ 3% lutning ger benen en bra omgång.
Jag har använt löpbandet mycket på sistone
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 07:50Det finns så otroligt många olika typer av löpband så det är svårt att svara generellt på hur underlaget är. Jag tycker att dom nyare, moderna löpbandet har ett betydligt bättre och stummare underlag. Många äldre är väldigt svampiga (dåligt spända).
För
Det finns så otroligt många olika typer av löpband så det är svårt att svara generellt på hur underlaget är. Jag tycker att dom nyare, moderna löpbandet har ett betydligt bättre och stummare underlag. Många äldre är väldigt svampiga (dåligt spända).
För
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 09:41Jag ser att ni nämner betong, var/när springer man på betong egentligen?
Jag ser att ni nämner betong, var/när springer man på betong egentligen?
Quote from Urban Nilsson on 12 February 2009, 09:43De flesta plattor som ligger på trottoarer är gjutna i betong.
De flesta plattor som ligger på trottoarer är gjutna i betong.
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 09:45Tackar för alla tips! Det där med lutningen var bra, jag har ställt det på 1 % hittills. Avskyr backar än så länge, men man måste väl lära sig att tycka om dom... har hört flera som säger att dom springer om typ 1000 pers i uppförsbacken på bron i GBG-var
Tackar för alla tips! Det där med lutningen var bra, jag har ställt det på 1 % hittills. Avskyr backar än så länge, men man måste väl lära sig att tycka om dom... har hört flera som säger att dom springer om typ 1000 pers i uppförsbacken på bron i GBG-var
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 10:03Övning ger färdighet! 🙂
Övning ger färdighet! 🙂