Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 10:14Betong är oftast alternativet när man bor i USA... 🙁
Betong är oftast alternativet när man bor i USA... 🙁
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 10:16Daniel, jag HATAR också backar... men jag sprang också om typ 1000 pers över bron... Är du vältränad o förberedd för varvet så kommer även du göra detta. MÅNGA PÅ VARVET SOM INTE ÄR TRÄNADE - om du frågar mig 🙂
Daniel, jag HATAR också backar... men jag sprang också om typ 1000 pers över bron... Är du vältränad o förberedd för varvet så kommer även du göra detta. MÅNGA PÅ VARVET SOM INTE ÄR TRÄNADE - om du frågar mig 🙂
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 15:33Jag har nästan aldrig bandet på mindre än 1,5%, utom när jag "spurtar" på slutet på vissa pass.
Jag har nästan aldrig bandet på mindre än 1,5%, utom när jag "spurtar" på slutet på vissa pass.
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 19:05Jag kör upp till 10% lutning i min backträning.
3% i 500m
5% i 500m
7% i 1000m
10% i 500m500 m "plattlöpning" emellan varje backe.
Jag kör upp till 10% lutning i min backträning.
3% i 500m
5% i 500m
7% i 1000m
10% i 500m
500 m "plattlöpning" emellan varje backe.
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 21:11Löpband kan variera gruvligt mycket i hur de är att springa på, en del är jättehårda (iaf en del äldre modeller) och en del är mjuka och skonsamma.
Men är det bara jag som tycker plattlöpningen på löpband nästan känns som att springa i nerförbacke när ma
Löpband kan variera gruvligt mycket i hur de är att springa på, en del är jättehårda (iaf en del äldre modeller) och en del är mjuka och skonsamma.
Men är det bara jag som tycker plattlöpningen på löpband nästan känns som att springa i nerförbacke när ma
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 21:14Det är väl ganska naturligt - så är det ju ute också när man kommer till toppen av en brant backe. Jag håller på att braka in i fronten på löpbandet om jag inte passar mig när jag sänker bandet. 🙂
Jag tycker det är tvärt om - dom gamla jag sprungit på
Det är väl ganska naturligt - så är det ju ute också när man kommer till toppen av en brant backe. Jag håller på att braka in i fronten på löpbandet om jag inte passar mig när jag sänker bandet. 🙂
Jag tycker det är tvärt om - dom gamla jag sprungit på
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 21:24*skratt* Ja det har jag gjort mer än en gång, slagit nävarna i konsolen framför bara för att det helt plötsligt inte längre går lika tungt (och jag springer och sover på bandet).
Det är svårslaget att köra backintervaller på löpband, man kan styra exakt
*skratt* Ja det har jag gjort mer än en gång, slagit nävarna i konsolen framför bara för att det helt plötsligt inte längre går lika tungt (och jag springer och sover på bandet).
Det är svårslaget att köra backintervaller på löpband, man kan styra exakt
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 21:28*skrattar gott och igenkännande*
Ja, ska du springa LU (och det ska du ju) måste du komplettera med nedförsbackespringträning. Jag ska ju bara springa SM och planerar att flyga uppför Västerbron tack vare mina backintervaller. 😉 Nerför Västerbron två yn
*skrattar gott och igenkännande*
Ja, ska du springa LU (och det ska du ju) måste du komplettera med nedförsbackespringträning. Jag ska ju bara springa SM och planerar att flyga uppför Västerbron tack vare mina backintervaller. 😉 Nerför Västerbron två yn
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 21:32Man blir förvånad över hur mycket backar det faktiskt finns i både Göteborg och Stockholm om man inte skött sina backintervaller 🙂
Så du får inga problem 😀
Jag är inte människa att avgöra om Västerbron är brant, jag vet att den är lång som en söndage
Man blir förvånad över hur mycket backar det faktiskt finns i både Göteborg och Stockholm om man inte skött sina backintervaller 🙂
Så du får inga problem 😀
Jag är inte människa att avgöra om Västerbron är brant, jag vet att den är lång som en söndage
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 21:39Nejdå, den är inte så farlig alls (åtminstone inte första varvet.... :D)
Den är brantast i början, sedan planar den ut när man kommer upp på själva bron - det är alltså backen upp till själva brofästet som är brantast. Hur jag tycker den är när jag komme
Nejdå, den är inte så farlig alls (åtminstone inte första varvet.... :D)
Den är brantast i början, sedan planar den ut när man kommer upp på själva bron - det är alltså backen upp till själva brofästet som är brantast. Hur jag tycker den är när jag komme