Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöper, men ändå seg?!
You need to log in to create posts and topics.

Jag tränar 3-4 dagar i veckan. Det blir oftast gymträning då. Har tidigare tränat judo och BJJ.

För ett par år sedan började jag löpträna sporadiskt. Erkänner att jag inte har sprungit regelbundet sedan dess. Blir oftare under våren/sommaren som för de

hur äter du innan passet?

Variation tror jag stenhårt på: varierande tempo, terräng och underlag. Intervaller må vara stentrista för det mesta men de gör nytta!! Och när man är på det humöret kan de vara hur skoj som helst (efteråt). Långpass, LSD, ska vara just long slow distance

och inte vet jag, får löpare speciellt välutvecklade vadmuskler? Seniga, snarare.

Inte för att jag är något löparproffs, men jag skulle tro att 1 ev 2 ggr/vecka är för lite för att du ska känna av nån förbättring från vecka till vecka. Spring 2 ggr/veckan för att behålla det du har, 3ggr för att förbättra kondisen har jag hört nånstans

Min mathållning är väl ok. Äter alltid en stabil frukost bestående av fiberhavregrynsgröt, grovt bröd och ägg. Sen försöker jag käka var 3:e-4:e timme. Känner ibland att jag borde äta mer än jag gör.

Idag åt jag en tallrik fil, 2 mackor med skinka och en

1-2 pass i veckan. Kan bli som en omstart mer el mindre varje gång då.Men klart är att man kan köra annan kondis. Simmning, gympa, inlines, rullskidor.Ja listan kan göras lång.

Aadu: Hur ofta löper du för att du ska känna en förbättring?

Sen är det väl ett spöke i form av en gammal gyminstruktör som sa i början av min gymträning att löpning blir man tanig av och därför har jag väl begränsat mig. Borde inte lyssnat på det!

På gymet går det ju att köra cardio med. Trappmaskin, crosstrainer och löpband.