Quote from Fredric Lagerström on 7 July 2008, 23:12Jo, Henrik. Min målsättning är tre ggr löpning i veckan. Men det går inte alltid att få till tyvärr. Tiden och orken räcker inte till allt jag vill.
Jo, Henrik. Min målsättning är tre ggr löpning i veckan. Men det går inte alltid att få till tyvärr. Tiden och orken räcker inte till allt jag vill.
Quote from Funbeat user on 7 July 2008, 23:13Jo det går ju, men en löprunda då jag känner mig fräsch i kroppen och att få ianandas frisk luft medans naturen och landskapet förändras slår en trappmaskin i ett svettigt gym med hästlängder.
Jag vill löpa för att det är en naturlig rörelse man utför.
Jo det går ju, men en löprunda då jag känner mig fräsch i kroppen och att få ianandas frisk luft medans naturen och landskapet förändras slår en trappmaskin i ett svettigt gym med hästlängder.
Jag vill löpa för att det är en naturlig rörelse man utför.
Quote from Jan Lundquist on 8 July 2008, 08:07Jag kände lite samma sak. Jag var trött och seg som bara den op löpturerna. Någon tipsade om allergitabletter så det köpte jag och kan numera andas ordentligt. Då går det betydligt lättare 😀
Jag kände lite samma sak. Jag var trött och seg som bara den op löpturerna. Någon tipsade om allergitabletter så det köpte jag och kan numera andas ordentligt. Då går det betydligt lättare 😀
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 15:55En tumregel är ju att tre gånger i veckan ger förbättring och det är ju egentligen då det betalar sig att variera träningen skulle jag tro.
Annars får jag intrycket av att du vill behålla muskelvolymen (eller missförstod jag här?). Om du har styrketräna
En tumregel är ju att tre gånger i veckan ger förbättring och det är ju egentligen då det betalar sig att variera träningen skulle jag tro.
Annars får jag intrycket av att du vill behålla muskelvolymen (eller missförstod jag här?). Om du har styrketräna
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 17:14Jag är inte någon grov typ direkt. 188cm och 88kg, så superbiff är jag inte och vill inte bli heller.
Nåväl! Summakardemumma: Löpning 3 ggr i veckan. Gärna variera mellan 10km och kortare intervallträningar. För att inte förlora muskelmassa, äta mer helt
Jag är inte någon grov typ direkt. 188cm och 88kg, så superbiff är jag inte och vill inte bli heller.
Nåväl! Summakardemumma: Löpning 3 ggr i veckan. Gärna variera mellan 10km och kortare intervallträningar. För att inte förlora muskelmassa, äta mer helt
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 18:46Man blir inte automatiskt tanig av att löpa (tyvärr, eftersom det är lite det jag är ute efter). Jag brukar jogga/konditionsträna och pysslar inte med styrketräning heller utan typ body pump och annat i den stilen som ger uthålliga smala muskler. Men jag
Man blir inte automatiskt tanig av att löpa (tyvärr, eftersom det är lite det jag är ute efter). Jag brukar jogga/konditionsträna och pysslar inte med styrketräning heller utan typ body pump och annat i den stilen som ger uthålliga smala muskler. Men jag
Quote from Elias Engqvist on 9 July 2008, 07:35Henrik, det absolut viktigaste rådet i den här tråden är antal gånger per vecka. Fler än 2 ggr/vecka är nödvändigt för att förbättra dig och vid en av dessa tillfällen kan du springa lite kortare (och fortare) för att så småningom börja med kvalitet-träni
Henrik, det absolut viktigaste rådet i den här tråden är antal gånger per vecka. Fler än 2 ggr/vecka är nödvändigt för att förbättra dig och vid en av dessa tillfällen kan du springa lite kortare (och fortare) för att så småningom börja med kvalitet-träni
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 12:30Ja Christer, ser ut som att jag får ge mig ut i spåret oftare.
Hur är det med träningsvärk i vader, är det bara till å löpa trots det eller måste jag vänta tills det gett sig?
Ja Christer, ser ut som att jag får ge mig ut i spåret oftare.
Hur är det med träningsvärk i vader, är det bara till å löpa trots det eller måste jag vänta tills det gett sig?
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 12:36Jag brukar ge mig ut ändå, fast hålla lite lägre tempo bara. Det känner du säkert när du kommer ut i spåret hur du ska göra.
Jag brukar ge mig ut ändå, fast hålla lite lägre tempo bara. Det känner du säkert när du kommer ut i spåret hur du ska göra.
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 15:27strecha är också skönt!
strecha är också skönt!