Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöplabbet Sthlm
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska köpa nya löparskor och tänkte den här gången gå till Löplabbet. Vilken butik är bäst i Stockhom? Eller har ni andra tips?

Så stor skillnad mellan olika löplabbet-butiker kan det väl inte vara ?

Dessutom finns Runners Store på vasagatan mittemot centralen.

Kungsgatan är klart bäst i mitt tycke. Proffsiga, kunniga och trevliga.

Lika proffsiga och trevliga på s:t eriksgatan...

Det finns säkert ingen skillnad mellan olika butiker

/Arik

Gå till fler än en butik! Prata med mer än en expedit! Det är nog mitt bästa tips.

Det här är mina erfarenheter:

De två gånger som jag har köpt skor under det senaste året först gått till Runners Store och båda gångerna har de inte haft (eller tänkt på

Gick till RS en gång för att köpa skor med bred läst. Fick rådet av säljaren på RS att gå till Löplabbet istället eftersom Löplabbet hade skor med min lästbredd medan RS inte tar in den.

Har generellt sett fått bättre service och support på Löplabbet, äv

Här kommer "söder om söder"-tips om alternativ till Löplabbet resp. Runners Store: Länna Sport och Intersport i Farsta. Hos båda butikerna finns butikspersonal som själva tränar löpning och som därför är kompetenta att ge goda råd. Fråga efter dem.

Lady,
man kan även vända på det och säga att det är bra att de inte säljer på dig något du inte ska ha utan hänvisar till någon som har rätt sko till din fot... ?

Jag har köpt på RS de senaste två gångerna och är nöjd, tycker att de hinner med att ge god

Sånna skor har jag också. 🙂
Fast tjejmodellen.
Jag provade en massa skor och det stod mellan dem och ett par Asics Cumulus 10.
Var till och med tillbaka en andra gång och provsprang då bara Asics och Saucony för att känna vilken jag gillade bäst innan j

Håkan, visst kan man se det så men om man ser det i ljuset från tidigare erfarenheter är det inte lika självklart att det är så man ska tolka det rådet.

Fast rådet att gå till flera butiker och prata med dem var riktigt bra, det kan ju vara bra/dålig pe