Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 15:55@Erik W. Nej jag har givetvis tömt cachen, o lyckas fortfarande inte ladda sidan på mer än 900~ ms.
Anser iaf att det är relevant att jämföra sessioner för att mäta flödet. Förstår inte vad det skulle vara för problem med det? Mäter ju bara mängden data
@Erik W. Nej jag har givetvis tömt cachen, o lyckas fortfarande inte ladda sidan på mer än 900~ ms.
Anser iaf att det är relevant att jämföra sessioner för att mäta flödet. Förstår inte vad det skulle vara för problem med det? Mäter ju bara mängden data
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 17:48Glöm inte att räkna av 10% på priserna under februari på Löplabbet!
"Vill du fortsätta få nyhetsbrev även från nya sidan behöver du registrera dig på nytt hos oss.Som tack för det ger vi dig 10% rabatt på hela vårt sortiment fram till och med den sista f
Glöm inte att räkna av 10% på priserna under februari på Löplabbet!
"Vill du fortsätta få nyhetsbrev även från nya sidan behöver du registrera dig på nytt hos oss.Som tack för det ger vi dig 10% rabatt på hela vårt sortiment fram till och med den sista f
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 19:53Sisådär imponerad. Jag anser att en hemsida och särskilt en butiks hemsida i första hand ska vara funktionell. Den här är snygg, men det är rätt oviktigt för mig som kund.
För mycket text och fokus på fel saker. IMHO 🙂
Sisådär imponerad. Jag anser att en hemsida och särskilt en butiks hemsida i första hand ska vara funktionell. Den här är snygg, men det är rätt oviktigt för mig som kund.
För mycket text och fokus på fel saker. IMHO 🙂
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 20:01Huvudet på spiken Christina. Lite mindre attityd och varumärkesbyggande. De flesta hemsidor för löpskor verkar ju se ut ungefär sådär men de skall ju främst vara reklam för just deras märke - inte en affär.
Om man skall köpa på nätet, varför köpa för nä
Huvudet på spiken Christina. Lite mindre attityd och varumärkesbyggande. De flesta hemsidor för löpskor verkar ju se ut ungefär sådär men de skall ju främst vara reklam för just deras märke - inte en affär.
Om man skall köpa på nätet, varför köpa för nä
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 20:43C++ java cache #..~ XYZ zum zum
C++ java cache #..~ XYZ zum zum
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 22:35Sidan funkar ju som sagt utan flash. Vilket är bra! Långtifrån alla sidor med massa flash där något funkar alls utan flash.
Dock så är det mycket svart på förstasidan utan flash...
Sidan funkar ju som sagt utan flash. Vilket är bra! Långtifrån alla sidor med massa flash där något funkar alls utan flash.
Dock så är det mycket svart på förstasidan utan flash...
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 00:01Erik N: Enligt Firebugs är förstasidan 5.2MB varav 5.1MB består av 2 flashfiler. Där ligger tiden för mig.
Erik N: Enligt Firebugs är förstasidan 5.2MB varav 5.1MB består av 2 flashfiler. Där ligger tiden för mig.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:16Erik W. Du har rätt angående förstasidan, den laddar cirka 5mb.. Det jag avsåg var shopen, dvs http://www.loplabbet.se/store/ den laddar cirka 600kb. Var nog lite otydlig där.. Brukar av vana inte klicka mig från "rootsidan" till önskat ändamål, utan spar
Erik W. Du har rätt angående förstasidan, den laddar cirka 5mb.. Det jag avsåg var shopen, dvs http://www.loplabbet.se/store/ den laddar cirka 600kb. Var nog lite otydlig där.. Brukar av vana inte klicka mig från "rootsidan" till önskat ändamål, utan spar
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 19:01Men vi kan nog ändå anta att de flesta användare klickar sig fram från förstasidan?
Men vi kan nog ändå anta att de flesta användare klickar sig fram från förstasidan?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 19:11Johan, ja så är det säkert.. men sen behöver man ju inte vänta på att flashdelen har laddat klart innan man klickar vidare till webshopen (t+). Dvs har man bråttom går det ändå att komma runt "problemet"..
Johan, ja så är det säkert.. men sen behöver man ju inte vänta på att flashdelen har laddat klart innan man klickar vidare till webshopen (t+). Dvs har man bråttom går det ändå att komma runt "problemet"..