Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning - längdskidor
You need to log in to create posts and topics.

Off Topic
Än längre om man kör Go-cart med maxpuls!

On Topic
Om man ser på en normalmotionär som sysslar med både skidor och löpning. Hur ser skillnaden ut i distans?

Det beror på hur djup snön är.

På sommaren är det garanterat löparskorna som hinner avverka fler meter i timmen.

Icke sa nicke Fp.David P. Testa ett par bra rullskidor så får du se.
Har med stort intresse läst era inlägg om tid å distans å tror banne mig att ni har rätt hela bunten. Körde skitmycke skidor höst å vintern -98-99 inför Vasaloppet å det jag märkte var a

Men det är ett annat "fordon"..
Här jämförs skidor, löpning och cykel

Fp David: Njaa, man kan ha samma puls men omsätta olika mycket syre = förbränning. Det beroende på hur effektivt man kan ta hand om det syre hjärtat pumpar runt.

Fp David: Njaa, man kan ha samma puls men omsätta olika mycket syre = förbränning. Det beroende på hur effektivt man kan ta hand om det syre hjärtat pumpar runt.

För samma person så skiljer det obetydligt, om h*n är tränad i de olika disciplinerna.

Fp.David P. Cykel???? Fordon så det skriker om det..Hur kom den in i diskussionen. Löpning - skidor hette ju valören liksom. Är rullskidor ett fordon egentligen? Jag å du lägger nu ner den här triviala diskussionen nu å för alltid.Å ruter tio ligger nake

Javisst och i andra inlägget så kom en cykel in i debatten