Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 20:19För andra inlägg så ska du naturligtvis svara å ha synpunkter liksom.//Kjell.
För andra inlägg så ska du naturligtvis svara å ha synpunkter liksom.//Kjell.
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 20:25Fp.David: Inte alls. De discipliner som engagerar en liten muskelmängd kommer inte att ta ut lika mycket syre ur den mängd blod hjärtat pumpar runt. Sägs t ex att skidåkare höjt sin överkroppskapacitet från typ 70% till typ 90% av VO2-max de senaste decen
Fp.David: Inte alls. De discipliner som engagerar en liten muskelmängd kommer inte att ta ut lika mycket syre ur den mängd blod hjärtat pumpar runt. Sägs t ex att skidåkare höjt sin överkroppskapacitet från typ 70% till typ 90% av VO2-max de senaste decen
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 20:36Jag tror att de flesta kondotionsidrotter har utvecklats under de senaste decennierna rent fysiologiskt. Det är i varje fall fler på världsnivå som kan vinna så det bör innebära att fler tränar rationellt och metodiskt.
Jag tror att de flesta kondotionsidrotter har utvecklats under de senaste decennierna rent fysiologiskt. Det är i varje fall fler på världsnivå som kan vinna så det bör innebära att fler tränar rationellt och metodiskt.
Quote from ellen olsson on 12 January 2009, 19:10Längdskidor är klart mer energikrävande än löpning om det genomförs i tillräckligt kuperade spår. Testa gärna skate om du inte blir nog trött!
Christer: Vad har du för maxpuls i "ålning medelst hasning"?
Längdskidor är klart mer energikrävande än löpning om det genomförs i tillräckligt kuperade spår. Testa gärna skate om du inte blir nog trött!
Christer: Vad har du för maxpuls i "ålning medelst hasning"?
Quote from Elias Engqvist on 12 January 2009, 19:47Mja, det närmaste ålning medelst hasning jag kommit den senaste tiden är väl Sthlm Marathon då hade jag 135 i snitt o 171 max!
Mja, det närmaste ålning medelst hasning jag kommit den senaste tiden är väl Sthlm Marathon då hade jag 135 i snitt o 171 max!
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 23:15Inte för att jag vill göra lumpen igen...men faktiskt är att det var där som man fick den där första känslan för av att träna å idrotta....Ålning medels hasning alt det omvända..ger en massa fantastiska minnen...hehehe....Nån djävla bra soldat blev jag vä
Inte för att jag vill göra lumpen igen...men faktiskt är att det var där som man fick den där första känslan för av att träna å idrotta....Ålning medels hasning alt det omvända..ger en massa fantastiska minnen...hehehe....Nån djävla bra soldat blev jag vä