Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning - långpass alternativ
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska springa Stockholm marathon om fyra veckor och har hittills siktat på att få en tid på 3,5 timmar. Följer Anders Szalkais program.
Nu är det så att jag varit lite sämre på att kunna genomföra långpass, dock har jag cyklat en del längre rundor runt

Det är förvisso lite andra muskler som tränas i cykel, men det är ändå ett hyggligt alternativ om du inte hinner med att springa alla långpass. Men det går absolut inte att ersätta alla långpass med cykel om du ska klara en så pass bra tid som 3,5 timmar.

3:30 är en respektabel tid på marathon. Är det debuten? Hur långt har du sprungit på tävling? Enligt min ringa mening har marathon föga att göra med kondition. Har man inte skött sina långpass och lärt sig hur kroppen upplever långpass, med en massa konst

Jag har sprungit lidingöloppet så jag har en liten aning om vilka krämpor som kommer att komma. Har siktet inställt på ett tremilspass på söndag, så får väl se vad kroppen säger till mig då!

Har du sprungit LL vet du lite vad som gäller. Sista milen på LL kan lite jämföras med sista milen på marathon. Men antingen öppnade du för fegt eller så har du långlöpargener (jag kollade lite resultat). Men det är riktigt bra, du tjurrusar inte som andr

Samma km-fart på LL som marathon? J****r vad jag kommer att förbättra mitt PB i höst 🙂

Yepp, man brukar ju säga att den extra milen på marathon kompenseras av Lidingös backar. Men det förutsätter ju att inte enbart tränar på asfalt resp inte enbart i backig terräng.

Jag kör blandat, men är sämre på Lidingöloppsbanan än på asfalt. Det är de där småbackarna i mitten som brukar ställa till det och dra ner farten på slutet. I år skall jag minsann träna framsida lår så att jag får det där silvret 🙂

Springer du maran klart under 3h men inte klarar silver på Lidingö?!? Ehhh, då gäller nog att träna terräng, som du säger är det lika viktigt att vara bra nedför som uppför. Partiet mellan 15km och 20km är klart underskattat med dess relativt korta men br

Jag hade i.o.f.s. inte sprungit maran på under tre timmar sist jag försökte med Lidingöloppet. Dessutom fick jag ont i magen och tappade totalt energin sista milen (hade knappt styrfart). Med andra ord hoppas jag kunna göra betydligt bättre resultat i år