Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning + styrketränings hjälp
You need to log in to create posts and topics.

12

Får jag också sticka in med en fråga i sammanhanget? Det pratas ju ofta om att om man vill få resultat av träningen ska det ske mer än 1 gång i veckan. Är detta bara struntprat? Om inte; om man delar upp träningen som ni föreslår ovan tränas ju bara muskl

få repetitioner (typ 3-6 per set) med maxvikt bygger muskler, fler repititioner (typ 12 eller liknande) med submax ger mer urhålliga muskler. För subax kan man tex köra en stege: 12, 10, 8.

Brukar köra 3 *10 ... jättebra 🙂 Kan prova på 12 10 8 ...

Ett återhämtningspass springer jag väldigt lugnt, gärna på en flack bana. Nu är jag asfaltstänad så jag kör asfalt. Du använder givetvis det underlaget Du är tränad för. Tempot? Jag brukar tänka så här att kan jag springa förbi promenerande människor utan

Nu kan jag äntligen fått en lösning på det här problemet jag funderat på länge. Nu kan jag äntligen få ihop löpning och styrketräning där jag kör med uthållig muskelträning. Vill inte se ut som ett muskelberg även om jag lätt lägger på mig muskler.

Iblan

Så här kommer min träning ut de de kommande 4 månaderna (min tävlingssäsong är över 🙂

mån
fm: Väldigt kuperad terräng ~60min
em: 90min löpning i tänkt marafart + 60min bodybalance

tis
fm: lätt distans ~60min
em: 60min uv-rugby

ons
fm: styrketräning av

Pär, ingen kan garantera Dig att Du inte tappar muskelmassa. Det är ju inte enbart avhängt träningen. Kosten har stor betydelse där. Vad Du äter, hur ofta och när.

De flesta som splittar kroppen på gymmet kör en muskelgrupp en gång i veckan. Ju fler spl

Jag mätte mig nu ikväll och har gått från 106 till 88 cm. Från 92 - 88 senaste månaden nu när jag börjat med styrketräningen igen 🙂
Helt underbart ... konstiga är att vikten stått still i 6 - 7 månader men midjan har minskat markant hehe

Kör med protei

Lycka till! 🙂

12