Quote from Guest on 6 August 2010, 15:10Jag vet inte om ni sett serien om löpning på Träningslära. Jag tycker den är väldigt intressant och tar upp en hel del viktiga saker, som att bevisläget är skralt för både barfotaförespråkare och skoförsäljare.
Bit för bit under bloggens gång har båda s
Jag vet inte om ni sett serien om löpning på Träningslära. Jag tycker den är väldigt intressant och tar upp en hel del viktiga saker, som att bevisläget är skralt för både barfotaförespråkare och skoförsäljare.
Bit för bit under bloggens gång har båda s
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 15:20Jo det är lite som kostråden... man kan välja att tro på vad man vill :-). Och precis som med kostråden är det nog faktiskt så att det är en ganska stor individuell komponent inblandad, som förespråkare för det ena eller andra gärna ignorerar. Samma kostr
Jo det är lite som kostråden... man kan välja att tro på vad man vill :-). Och precis som med kostråden är det nog faktiskt så att det är en ganska stor individuell komponent inblandad, som förespråkare för det ena eller andra gärna ignorerar. Samma kostr
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 15:27Det är välskrivet tycker jag, underhållande läsning som sagt. Jag tar inte ställning i sakfrågan däremot, den diskussionen låter jag fan-boysen hålla, men jag kan konstatera att det är väldigt spännande läsning på träningslära.se 🙂
Obekvämt för alla so
Det är välskrivet tycker jag, underhållande läsning som sagt. Jag tar inte ställning i sakfrågan däremot, den diskussionen låter jag fan-boysen hålla, men jag kan konstatera att det är väldigt spännande läsning på träningslära.se 🙂
Obekvämt för alla so
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 18:46Tack för länken och intressant läsning. Ser fram mot del 6 och 7 också. 🙂
Tack för länken och intressant läsning. Ser fram mot del 6 och 7 också. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 19:01Ja det gör jag också, jag hoppas att åtminstone en del dyker upp nästa vecka så jag har något roligt att läsa då också! 🙂
Ja det gör jag också, jag hoppas att åtminstone en del dyker upp nästa vecka så jag har något roligt att läsa då också! 🙂
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 19:20Intressanta länkar, absolut...som vanligt är det mer komplicerat än man vid första ansatsen kan tro 😉
...och som vanligt är det inte så enkelt som någondera sidan vill göra gällande...
Ser fram mot fortsättningen.
Intressanta länkar, absolut...som vanligt är det mer komplicerat än man vid första ansatsen kan tro 😉
...och som vanligt är det inte så enkelt som någondera sidan vill göra gällande...
Ser fram mot fortsättningen.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 00:46Väldigt intressant att det där med hällandning inte belastar hälen speciellt mycket som framfotsförespråkarna säger. Verkar som om mellanfoten tar största kraften oavsett stil.
Verkar som om det är bäst att följa sin egen stil. Slappna av och låta kroppe
Väldigt intressant att det där med hällandning inte belastar hälen speciellt mycket som framfotsförespråkarna säger. Verkar som om mellanfoten tar största kraften oavsett stil.
Verkar som om det är bäst att följa sin egen stil. Slappna av och låta kroppe
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 09:20Personligen har jag funnit att det inte verkar vara bäst att följa min egna stil.
Personligen har jag funnit att det inte verkar vara bäst att följa min egna stil.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 10:41Man vet att en mindre grupp av de som aldrig burit skor ändå landar på hälen vid löpning, så det är inte helt förbjudet :-).
De som sett mina inlägg har nog lärt sig vid det här laget att jag tycker pose och chi är rena otyget (så mycket bull!), och det
Man vet att en mindre grupp av de som aldrig burit skor ändå landar på hälen vid löpning, så det är inte helt förbjudet :-).
De som sett mina inlägg har nog lärt sig vid det här laget att jag tycker pose och chi är rena otyget (så mycket bull!), och det
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 11:23Här en annan som tittat på samma studie som i träningslära-artikelserien angående hällöpning, men dragit lite andra slutsatser:
http://www.scienceofrunning.com/2010/02/new-studies-on-footstrike-do-faster.html
Värt att notera är att han är mest intresser
Här en annan som tittat på samma studie som i träningslära-artikelserien angående hällöpning, men dragit lite andra slutsatser:
Värt att notera är att han är mest intresser