Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 15:06Mjoaä. Jag tror det är mest mentalt... 🙂
Mjoaä. Jag tror det är mest mentalt... 🙂
Quote from Elias Engqvist on 19 February 2008, 18:19Jag är ganska säker på att jag läste nånstans nyligen att det inte alls är mjölksyran som är dålig. Mjölksyran är bara en biprodukt som bildas samtidigt med nåt annat ämne som jag inte kommer ihåg vad det hette och det var det som egentligen gjorde den ef
Jag är ganska säker på att jag läste nånstans nyligen att det inte alls är mjölksyran som är dålig. Mjölksyran är bara en biprodukt som bildas samtidigt med nåt annat ämne som jag inte kommer ihåg vad det hette och det var det som egentligen gjorde den ef
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 20:11Jo, det är en viss förenkling. Men för oss vanliga dödliga icke-fysiologiprofessorer 🙂 kanske det räcker. Det är bara att söka på nätet efter "lactate" "threshold" "OBLA" m.m. i kombination med running för att läsa upp sig om man vill.
Jo, det är en viss förenkling. Men för oss vanliga dödliga icke-fysiologiprofessorer 🙂 kanske det räcker. Det är bara att söka på nätet efter "lactate" "threshold" "OBLA" m.m. i kombination med running för att läsa upp sig om man vill.
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 21:17Christer, det kanske är det här du menar?
http://www.nytimes.com/2008/02/12/health/research/12musc.html?_r=1&oref=sloginDet är nya forskningsresultat som såvitt jag förstår publicerades så sent som i förra veckan.
Christer, det kanske är det här du menar?
Det är nya forskningsresultat som såvitt jag förstår publicerades så sent som i förra veckan.
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 00:22Det är nog det som menas. Men det är inte säkert att det visar sig ha någon praktisk betydelse för hur man ska optimera träning (även om det verkar täppa till ett kunskapshål på ett fiffigt sätt). Det verkar som åtminstone någon eller möjligen några träni
Det är nog det som menas. Men det är inte säkert att det visar sig ha någon praktisk betydelse för hur man ska optimera träning (även om det verkar täppa till ett kunskapshål på ett fiffigt sätt). Det verkar som åtminstone någon eller möjligen några träni