Quote from Guest on 7 April 2008, 09:51Har en liten fånig fundering...som jag tänker mig det så är löpning snabbt och jogg långsamt. Men hur snabbt ska man springa för att det ska kallas löpning?
Hur många km/h handlar det om när det är löpning?
Finns det någon "magisk" gräns mellan de båda?
Har en liten fånig fundering...som jag tänker mig det så är löpning snabbt och jogg långsamt. Men hur snabbt ska man springa för att det ska kallas löpning?
Hur många km/h handlar det om när det är löpning?
Finns det någon "magisk" gräns mellan de båda?
Quote from Jan Lundquist on 7 April 2008, 10:01Ämnet har diskutetats många gånger här på funbeat. Den röda tråden säger att löpning utförs när man har allt annat än rosa wct-overall på sig, med den rosa på är det jogging 🙂
Ämnet har diskutetats många gånger här på funbeat. Den röda tråden säger att löpning utförs när man har allt annat än rosa wct-overall på sig, med den rosa på är det jogging 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:03OK, sorry att jag tog upp ett gammalt ämne. Är ju helt grön här.
OK, sorry att jag tog upp ett gammalt ämne. Är ju helt grön här.
Quote from Jan Lundquist on 7 April 2008, 10:10Ingen fara, det var inte lätt att veta 🙂
Men här är en av dem:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=179872
Ingen fara, det var inte lätt att veta 🙂
Men här är en av dem:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=179872
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:12Tack! Jag kikar där istället.
Tack! Jag kikar där istället.
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:13Gångarna kör i 15 km/h så då är joggning lite snabbare och först efter 20 km/h så blir det löpning.
Gångarna kör i 15 km/h så då är joggning lite snabbare och först efter 20 km/h så blir det löpning.
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:30Ok. Ska genast byta forum till sengångarna istället...;)
Ok. Ska genast byta forum till sengångarna istället...;)
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:43Jag vill inte väcka liv i de gamla trådarna, så jag svarar här i stället.
Jag jämför gärna med frågan: "När är man konstnär?" Svaret på den frågan är: "När man påstår att man är konstnär, och omgivningen accepterar påståendet."
Eftersom en löpare inte ä
Jag vill inte väcka liv i de gamla trådarna, så jag svarar här i stället.
Jag jämför gärna med frågan: "När är man konstnär?" Svaret på den frågan är: "När man påstår att man är konstnär, och omgivningen accepterar påståendet."
Eftersom en löpare inte ä
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:50eller bordslöpare.
eller bordslöpare.
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:53Hopsydd schackpjäs?
Hopsydd schackpjäs?