Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpning eller jogg?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker inte man ska jämföra m. engelsk wikipedia. Risken är stor att jogging på svenska betyder nåt annat än jogging på engelska!

Betydelseförskjutning är rätt vanlig då man importerar begrepp. Nu vill jag inte påstå att det är så här men man kan int

>Betydelseförskjutning är rätt vanlig då man importerar begrepp.

Och just därför är det bra att jämföra med exempelvis engelskan. Att lära sej vad olika ord och uttryck kommer ifrån och hur de förändrats över tiden och mellan olika länder är oerhört intr

Daniel: Jag kan sitta på hjul! Dock inte uppför.

Daniel

Blixtschack låter kul. Antal flyttade pjäser per sekund? Låter inte som något för saktmodiga äldre herrar fast å andra sidan beskrev Du Dig själv som gammal i samband med reklam i en annan tråd 😀

Skall Du kanske öppna en speciell grupp månne? 😉

Daniel

Blixtschack låter kul. Antal flyttade pjäser per sekund? Låter inte som något för saktmodiga äldre herrar fast å andra sidan beskrev Du Dig själv som gammal i samband med reklam i en annan tråd 😀

Daniel

Daniel

Skall Du kanske öppna en speciell grupp månne?

P

Sorry - har ingen aning vad som hände

Med tanke på min hastighet tror jag nog att ingen annan än jag själv skulle kalla mig löpare. Men jag känner mig mycket duktigare när jag reggar "löpning" än "jogging" så det gör jag ändå. 😀 (dessutom skulle jag aldrig sätta på mig en rosa plyshoverall)

Av någon anledning känner jag att jag skrivit det här tidigare, men...

För mig är en joggare någon som motionerar. Det är en liten, avgränsad del av livet i övrigt, ingen större grej liksom. Motionera för hälsan och att må bra. Men det är inte vad livet