Quote from Guest on 3 September 2011, 18:56Var på en aktivitet i helgen och träffade en man som hade synpunkter på det här med löpning.
- Inte någon i min bekantskapskrets över 60 år som löptränat har friska knän i behåll... de är utslitna allihop så de kan inte träna löpning längre, så var rädd
Var på en aktivitet i helgen och träffade en man som hade synpunkter på det här med löpning.
- Inte någon i min bekantskapskrets över 60 år som löptränat har friska knän i behåll... de är utslitna allihop så de kan inte träna löpning längre, så var rädd
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 19:06Jag hade knäproblem när jag var yngre, men nu springer jag och har bättre muskulatur som avlastar knäna. Fast jag är bara 52 år.
Jag hade knäproblem när jag var yngre, men nu springer jag och har bättre muskulatur som avlastar knäna. Fast jag är bara 52 år.
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 19:09Oj,lite skrämmande att läsa din presentation. Väldigt lik min. Jag peakade också 2005. Och sprang Stockholm Marathon 2010 på 4:29 och LL på 3:23.
Oj,lite skrämmande att läsa din presentation. Väldigt lik min. Jag peakade också 2005. Och sprang Stockholm Marathon 2010 på 4:29 och LL på 3:23.
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 19:11Jag pratade med en sjukgymnast om den saken, och enligt denne är det lite tvärt om eftersom det krävs rörelse och aktivitet för att lederna ska förses med ledvätska. Sitter man still mycket minskar produktionen av ledvätska, slitaget på ledytorna ökar och
Jag pratade med en sjukgymnast om den saken, och enligt denne är det lite tvärt om eftersom det krävs rörelse och aktivitet för att lederna ska förses med ledvätska. Sitter man still mycket minskar produktionen av ledvätska, slitaget på ledytorna ökar och
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 19:11Känner flera äldre som HAR knäproblem och dom är INTE löpare. Skulle tro att man kan vrida båda vinklingarna till "sanning" i brist på relevant statistik. Så jag tar det med en nypa salt och oroar mig inte.
Känner flera äldre som HAR knäproblem och dom är INTE löpare. Skulle tro att man kan vrida båda vinklingarna till "sanning" i brist på relevant statistik. Så jag tar det med en nypa salt och oroar mig inte.
Quote from Annika Andersson on 3 September 2011, 19:24Blir 59 nästa vecka och har knäproblem 🙁 Men det beror förmodligen på att jag övertränat lite i min iver att klara Tjejmilen lite bättre i år plus att jag ju inte kan skryta med att jag är någon lättviktare direkt.
Men till nästa Tjejmil är jag ytterlig
Blir 59 nästa vecka och har knäproblem 🙁 Men det beror förmodligen på att jag övertränat lite i min iver att klara Tjejmilen lite bättre i år plus att jag ju inte kan skryta med att jag är någon lättviktare direkt.
Men till nästa Tjejmil är jag ytterlig
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 19:27Håller med Annica.
Förutom uppvärmningen.
Den var ej bra.
Jag startade för fort om det var tävling.Jag rör mig så mycket jag kan. Länge - noll intervaller eller annat i max. fart eller nära.
Med 2 mer eller mindre sönderslagna knän är det absolut n
Håller med Annica.
Förutom uppvärmningen.
Den var ej bra.
Jag startade för fort om det var tävling.
Jag rör mig så mycket jag kan. Länge - noll intervaller eller annat i max. fart eller nära.
Med 2 mer eller mindre sönderslagna knän är det absolut n
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 20:14Rune Larsson har väl Sveriges finaste knäleder enligt hans läkare och honom själv. Och han är väl i löparmil halvvägs till månen vid det här laget.
Rune Larsson har väl Sveriges finaste knäleder enligt hans läkare och honom själv. Och han är väl i löparmil halvvägs till månen vid det här laget.
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 20:18Om man springer tillräckligt länge får man mustasch, för det har Rune och han har sprungit halvvägs till månen.
Om man springer tillräckligt länge får man mustasch, för det har Rune och han har sprungit halvvägs till månen.
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 20:18Rune har klok som han är avstått från intervallträning. (t+)
Liksom Jonas Buud. (t+)
Rune har klok som han är avstått från intervallträning. (t+)
Liksom Jonas Buud. (t+)